Berita Auto

Sebenarnya Ada Hanya SATU Mercedes-Benz 500E Hitam

Kami telah dihantar pos Facebook yang menarik (terima kasih!) Yang menujukan kami kepada Canepa, pengumpul kereta global. Canepa mempunyai Mercedes-Benz 500E yang sangat jarang ditemui dan yang menarik perhatian kami tentang kenderaan adalah warnanya.

Black Mercedes-Benz 500E, source: Canepa.com

Sebilangan besar daripada kita yang pernah mendengar mengenai 500E tahu bahawa ia dibina oleh Porsche. Tetapi artikel itu menyoroti fakta mengenai kereta yang tidak pernah kami tahu sebelum ini – bahawa “Factory Black” bukanlah pilihan pada 500E ini. Sebenarnya, kebanyakan model 500E “Black” yang pernah kita lihat dalam talian mungkin selesai dalam “Blauschwarz Metallic” atau Metallic Bluish-Black. Sebilangan besar keterangan mengenai 500E mengatakan bahawa dalam kehidupan sebenar cat hitam mempunyai warna biru di atasnya. Sebenarnya, kenderaan Mercedes-Benz lain yang membawa kod cat yang sama (DB199) telah digambarkan mempunyai kemasan cat Bluish Black juga. Hanya dalam gambar, kebanyakan orang mengaitkan kemasan paling gelap 500E dengan warna hitam.

Menurut Canepa, mereka kini mempunyai HANYA Mercedes-Benz 500E dengan warna hitam sebenar dari kilang. Ia hampir seperti warna Mercedes-Benz dan bukan warna Porsche, walaupun 500E dipasang dengan tangan di kilang Zuffenhausen Porsche. Itu kerana setelah casis dipasang, ia akan dibawa ke kemudahan mengecat Mercedes-Benz di Sindelfingen untuk disembur. Mungkin cat hitam pada 500E ini adalah hitam # 040 bukan logam yang sederhana seperti yang dilihat pada model W124 yang lain. Anda akan perhatikan penutup belok kuning pada bahagian depan dan belakang, seperti yang dikehendaki oleh undang-undang A.S.

Black Mercedes-Benz 500E, source: Canepa.com

Model 500E khusus ini sebelumnya dimiliki oleh Red dan Lorian Skelton. Red adalah pelawak di Amerika Syarikat dari akhir 1930-an hingga awal 1970-an. Dia bukan sahaja berjaya meyakinkan Mercedes-Benz dan Porsche untuk mengecatkan kereta itu dengan warna one-off, tetapi dalamannya juga berwarna hitam. W124 500E serba hitam adalah apa yang dibayangkan oleh kebanyakan kita semasa memikirkan kereta ini. Agak menakjubkan bahawa HANYA satu yang keluar dari kilang seperti ini.

Black Mercedes-Benz 500E, source: Canepa.com

Mercedes-Benz 500E sudah sangat terkenal sebagai item koleksi. Baru tahun lalu, Rowan Atkinson meletak unit ke-2nya untuk lelongan. Satu lagi dijual pada tahun 2015 dengan harga £ 71,300. 500E itu dijual dengan harga hampir sama pada tahun 1993! Inilah baru dikatakan pengekalan nilai (kalis inflasi).

Foto-foto di sini adalah milik Canepa. Pergi ke laman web mereka untuk keterangan lengkap mengenai item pengumpul yang jarang ini.

Tentang Mercedes-Benz 500E

  • Mengambil masa 18 hari untuk dibina
  • 5.0L V8 dan 4-speed automatic
  • Direka semula oleh Porsche agar sesuai dengan enjin ini
  • 0-100km/h dalam 5.5 saat
  • Trek 1.5 inci lebih lebar, profil lebih rendah 0.9 inci, sayap berkobar, skirt sisi, empangan udara depan dan tayar lebar
Previous post

Proton X70 2020 Dapat Sistem Pembersih Udara Pintar Dengan Penapis N95

Next post

Percaya Atau Tidak Jualan Kia Di Korea Lebih Banyak Pada April 2020 Berbanding April 2019

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *