Bisnes

Alfa Dan Fiat Mengetepikan Pembayaran Pinjaman Untuk Pelanggan Di UK

Adakah jenama kereta semasa anda akan membayar ansuran kereta anda? Nah, ini adalah kempen pemasaran kreatif yang disusun oleh FCA Group untuk mendapatkan lebih banyak pembeli kembali ke bilik pameran mereka semasa kemerosotan ekonomi yang melanda dunia.

Fiat dan Alfa Romeo telah menjadi pembuat kereta pertama di UK yang menawarkan untuk mengetepikan pembayaran pembiayaan pembelian kereta baharu sekiranya pembeli kereta kehilangan pekerjaan kerana wabak koronavirus.

Dalam satu langkah inovatif, Daily Mail di UK melaporkan bahawa syarikat gergasi kereta Itali itu telah berjanji untuk membuat pembayaran sehingga tujuh bulan untuk modelnya tanpa sebarang kos kepada pemilik kereta.

Fiat UK website

Pelanggan yang keadaan pekerjaannya berubah dalam 12 bulan pertama perjanjian kewangan akan layak untuk pengecualian pembayaran di bawah skema Perlindungan Kerugian Pekerjaan, katanya.

Setiap kereta baharu yang dibiayai atau disewa dari 1 Jun hingga akhir September 2020 akan mempunyai perlindungan kehilangan pekerjaan.

Perlindungan kehilangan pekerjaan dapat diaktifkan dalam tahun pertama perjanjian pembiayaan atau pajakan dan hingga tujuh pembayaran akan dilindungi oleh penyedia kewangan, asalkan pelanggan telah berurusan dengan FCA Automotive Services dan Leasys UK.

Keputusan itu adalah tindak balas terhadap penyelidikan yang dilakukan oleh Alfa Romeo yang kini menjual sedan Giulia dan SUV Stelvio di UK yang mendapati hampir satu pertiga pemandu kenderaan Britain berminat untuk membeli kereta baharu tetapi prihatin terhadap keselamatan pekerjaan mereka.

Perlu diingatkan bahawa tawaran ini bukan untuk pemilik kereta Fiat dan Alfa Romeo semasa dan hanya untuk pembeli Fiat dan Alfa Romeo yang baru dibeli pada bulan Jun yang membeli kereta melalui FCA Automotive Services dan Leasys UK.

Jadi, ini sebenarnya adalah gimik diskaun penjualan untuk membuat pembeli kereta UK berfikir bahawa Fiat dan Alfa Romeo akan mengambil berat tentang mereka sekiranya kehilangan pekerjaan, di mana mereka sebenarnya melindungi nilai yang terbaik mereka dari diskaun harga jualan yang besar pada awal pembelian.

Ini adalah usaha penjualan dan pemasaran yang bijak untuk menarik pembeli kereta baharu dari bilik pameran pesaing mereka dan memasuki Fiat atau Alfa Romeo baharu.

Arnaud Leclerc, pengarah urusan FCA di UK dan Ireland, mengatakan: ‘Kami tahu ini adalah masa yang tidak menentu, jadi cara yang lebih baik untuk menyokong pelanggan kami daripada memberi mereka jaminan bahawa sekiranya keadaan kewangan mereka berubah pada bulan-bulan mendatang, kami akan bersama pembeli untuk menampung pembayaran bulanan kereta mereka. ‘

Tawaran yang belum pernah terjadi sebelumnya akan tersedia untuk semua kereta di bawah sepanduk Kumpulan FCA (Fiat Chrysler Automobiles), yang di negara ini termasuk Fiat, Abarth, Jeep dan Alfa Romeo.

Previous post

Bentley Meningkatkan Pengeluaran Untuk Pembeli China

Next post

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Talaan Manhart

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *