Konsep / Lakaran / Intipan

Alfa Romeo GTA Dengan 620 PS Mungkin Jadi Kenyataan

Air liur anda mungkin meleleh dengan gambar dan angka prestasi yang akan dipaparkan dalam perenggan di bawah tetapi … sanggupkah anda meletakkan wang anda untuk unit anda sendiri melalui pemegang AP esok?

Alfa Romeo berumur 110 tahun pada tahun ini dan mereka mungkin merayakan hari besar ini dengan versi ganas sedan seksi Giulia mereka. Khususnya, versi GTA Giulia.

Walaupun pengeluar itu sendiri tidak mahu mengulas mengenai spekulasi, versi GTA Giulia tidak mungkin dilupakan dalam masa terdekat. Pada majlis sambutan ulang tahun, yang akan bermula di Milan pada musim panas tahun 2020 ini, edisi istimewa terhad sedan sukan Giulia, yang mungkin membawa singkatan tradisional GTA .

Alfa Romeo Giulia GTA 2020
Alfa Romeo Giulia GTA 2020
Alfa Romeo Giulia GTA 2020
Alfa Romeo Giulia GTA 2020

Berapa Ringan

Dalam arti literal GTA bermaksud Gran Turismo Alleggerita dan ‘alleggerita’ adalah bahasa Itali untuk ‘berkilau’ yang bermaksud bahawa pelbagai langkah pembinaan yang ringan akan bergerak dalam pembangunannya.

Berapa Lagi BHP

Penjimatan berat badan haruslah sekurang-kurangnya 20 hingga 30 kilogram yang berasal dari penggunaan karbon dan bahan jimat berat lain. Penyampaian prestasi untuk Alfa Romeo Giulia GTA ini harus sekurang-kurangnya sekitar 620 PS untuk tetap menarik.

Model yang paling berkuasa, Giulia QV, menghasilkan 510 hp dari enjin 2.9 liter biturbo V6, yang dibangunkan oleh Ferrari. Transmisi manual enam kelajuan akan terus digunakan.

BHPetrol RON95 Euro 4M

Apa lagi yang Alfa Romeo akan persembahkan

Alfa juga boleh bergerak ke arah yang bertentangan dan melancarkan Coupe GTC April 2020 ini. Kebangkitan GTV Coupe boleh mencetuskan pengeluaran menjelang tahun 2021. Pada awal tahun lepas, terdapat desas desus tentang kebangkitan GTV6 dan beberapa lakaran telah melayari internet yang mempamerkan coupe sukan yang agak siap. Terdapat juga versi terjemahan yang sangat menarik dari pereka ‘Taekang Lee’ di internet yang kelihatan seperti model game memandu SONY PS4 (lihat gambar di bawah).

Alfa Romeo GTA Coupe Concept
Alfa Romeo GTA Coupe Concept
Alfa Romeo GTA Coupe Concept
Alfa Romeo GTA Coupe Concept

Power in the GTV coupe should derive from 2.9-liter twin-turbocharged V6 unit. The same unit also power Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio. Both if them offers an output of 503 horsepower. However, Italian automaker is pushing towards electrification, we should no be surprised if the engine incorporates electric motor and push the output in region of 600 horsepower. 

Kuasa dalam GTV coupe harus diperoleh daripada unit V6 berkembar n2.9 liter. Unit yang sama juga akan menguasai Alfa Romeo Giulia dan Stelvio Quadrifoglio. Kedua-dua mereka menawarkan output sebanyak 503 kuasa kuda. Bagaimanapun, pengeluar kereta Itali menuju ke arah elektrifikasi, kita tidak patut terkejut sekiranya enjin menggabungkan motor elektrik dan menghasilkan output sekitar 600 kuasa kuda.

Previous post

Bilik Pameran Ducati PJ Kini Dibuka

Next post

BMW Bikin Rim Tayar Yang Pelik Tapi Ringan Dan Aerodinamik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *