Konsep / Lakaran / Intipan

SUV ICON Geely Muncul Lagi Di Sosial Media

Ada sebab mengapa ianya mendapatkan banyak perhatian media sosial.

SUV ICON Geely

Pembuat kereta Cina Geely mengeluarkan gambar rasmi pertama konsep ICON SUV ini di Pameran Auto Beijing 2018. Pada masa itu, media mengambil konsep dan teknologi ini dengan penuh minat dan menunggu dengan sabar untuk pengumuman bahawa SUV baru ini akan siap dibuat tidak lama lagi.

Kini, Geely kembali menggoda di laman media sosialnya, ICON memakai warna baharu dengan ciri-ciri hampir-produksinya.

Laporan media China menyatakan bahawa ini akan menjadi SUV segmen-B Modular Architecture (BMA) yang dikatakan menggunakan platform Geely SX11 Bin Yue, berukuran 4,350 mm panjang, 1,810 mm lebar dan 1,615 mm tinggi, dengan jarak roda 2,640 mm . Ini menjadikan ICON SUV 20 mm lebih panjang, 10 mm lebih lebar dan 6 mm lebih tinggi daripada Geely Bin Yue, dan ia akan mempunyai jarak roda 40 mm lebih panjang.

Di bawah hud panjangnya akan ada enjin empat silinder turbocharged 1.5 liter yang akan menghasilkan 174 hp dan 255 Nm tork dan ia akan dipadankan dengan transmisi dual-clutch 7 kelajuan.

ICON direka bentuk di studio Geely Design di Shanghai di bawah peneraju ketua reka bentuk pusat, Guy Burgoyne. Projek ini telah dilaksanakan sebagai satu cara untuk memperluas DNA Geely ke wilayah-wilayah baru dengan mengambil kira keperluan generasi baru pengguna.

Reka bentuk Geely menjadikan Icon Konsep menjadi kanvas mudah di mana kepingan reka bentuk yang rumit diletakkan, menjadikan kontras dan kegembiraan yang indah bila semakin dekat. Sebagai contoh, penggunaan gelung infiniti yang dipaparkan di depan dan belakang lampu kereta juga boleh dilihat pada keseluruhan kenderaan, terutamanya melalui bumbung kaca. Gril kosmo Geely, yang telah muncul di semua Kereta Geely sehingga kini, juga telah mengikuti proses penyederhanaan dan diratakan menjadi format linear fungsional tetapi masih dikenali sebagai kenderaan Geely.

Dua pintu clamshell Ikon Konsep buka untuk mendedahkan dalaman yang disertakan dengan petunjuk teknologi yang halus. Pasukan di Geely Design Shanghai memberikan pertimbangan khusus kepada maklumat dan telematik yang diterima oleh pemandu. Binnacle pusat terlantar di belakang hiasan tenunan dan larut ketika tidak digunakan, mengalihkan tumpuan ke pusat infotainment. Lain-lain penghuni kenderaan, sebaliknya, mempunyai skrin tengah dan belakang di mana mereka boleh berkongsi maklumat.

Previous post

Enjin Proton X70 Bukan Enjin Volvo

Next post

Groupe PSA Dan FCA Akan Bergabung Untuk Membina Pemimpin Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *