Awas!

Enjin Proton X70 Bukan Enjin Volvo

Sesetengah jurujual Proton akui bahawa X70 sebenarnya adalah sebuah Volvo di bawahnya!

Awal bulan ini, Geely Holding Group (Geely) dan anak syarikat milik penuh Volvo Car Group (Volvo) membuat pengumuman bahawa mereka berhasrat untuk menggabungkan operasi enjin pembakaran mereka yang sedia ada untuk menubuhkan sebuah unit perniagaan terkemuka dunia yang akan berusaha untuk membangunkan enjin pembakaran generasi dan sistem hibrid generasi akan datang.

Ini mengesahkan apa yang telah kita sudah lama katakan kepada ramai rakan dan saudara-mara bahawa SUV Proton X70 BUKAN produk Volvo yang ditukar lencana kepada Proton bagi pasaran domestik kita. Proton X70, sebenarnya, merupakan produk Geely menggunakan enjin dan dalaman yang dihasilkan oleh Geely dengan HANYA input reka bentuk daripada pereka Volvo. 

Sebab mengapa ada kekeliruan adalah kerana kebanyakan pembeli kereta Malaysia tidak membaca maklumat yang disediakan oleh portal kereta online Malaysia dan mereka percaya kepada apa yang diberitahu oleh jurujual kereta mereka di bilik pameran untuk membuat jualan.

Kita sendiri apabila masuk ke kedai peniaga Proton yang sudah dijenamakan semula berpura-pura menjadi pembeli Proton X70 dan telah dimaklumkan oleh jurujual bahawa Proton X70 adalah produk kejuruteraan Volvo yang dibuat di China untuk Geely dan dieksport ke Malaysia sebagai Proton untuk mendapatkan harga pilihan. Ini adalah semua maklumat palsu dan banyak rakyat Malaysia telah membeli Proton X70 kerana maklumat palsu ini.

Proton X70 adalah produk yang baik seperti dalam tinjauan kami pada awal tahun ini, kami memberikannya 100% thumbs up. Para jurutera Geely telah melakukan kerja yang baik dengan casis, powertrain, dan pengendalian serta kualiti binaan dalaman serta ciri adalah setanding dengan mana-mana SUV Jepun atau Korea yang dijual dalam julat harga yang sama.

Tetapi, SUV Proton X70 tidak ada enjin Volvo, kotak gear atau sistem 4 × 4 dan ini adalah fakta. Sekiranya anda telah tertipu oleh juru jual Proton maka anda harus mengadu kepada pihak pengurusan mereka untuk menetapkan perkara yang betul dengan pelanggan kerana ini pengiklanan palsu dan tidak baik untuk jenama dalam jangka masa panjang. 

Previous post

Jualan Proton Sudah Hampir Mencecah 80,000 Unit Tahun Ini

Next post

SUV ICON Geely Muncul Lagi Di Sosial Media

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *