Berita Auto

Tanggapan Pertama Dalaman Porsche Taycan

Ciri-ciri reka bentuk klasik

Tipikal Porsche. Inilah sebabnya mengapa papanmuka Porsche Taycan direka untuk meniru rupa 911 yang dari mula dulu adalah untuk pemandu dan kedudukan tempat duduk yang sporty rendah seperti 911.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

 

Porsche-Taycan-2 Porsche-Taycan-3

Papanmuka asal sejukkan udara 911 yang asli dari 1963 adalah inspirasi. Matlamat yang dinyatakan adalah untuk membawanya ke hari ini. Kokpit menandakan permulaan era baru dengan struktur yang jelas dan pembinaannya yang baru. Ia jelas menjadi tumpuan pemandu. Panel instrumen mempunyai reka bentuk yang bersih, minimalis dan ultra moden, dan mengendalikan kawalan adalah cepat dan bebas dari gangguan.

Porsche-Taycan-4 Porsche-Taycan-5 Porsche-Taycan-6

Instrumen melengkung dan bukan seperti iPad segi empat tepat

Kelompok instrumen yang melengkung, melengkung membentuk titik tertinggi di papan pemuka. Ia jelas memberi tumpuan kepada pemandu dan memastikan semua yang diperlukan untuk memandu berada di depan dengan jelas. Tidak perlu memaparkan hgeads up display atau gimik mewah untuk melihat seluruh muncung depan Taycan.

Porsche-Taycan-7 Porsche-Taycan-8 Porsche-Taycan-13

Paparan 4 mod untuk kluster instrumen

Mod klasik (meter kuasa) membangkitkan instrumen bulat khas Porsche. Paparan ini menyampaikan maklumat yang disusun dengan jelas, yang membolehkan pembacaan cepat. Meter kuasa menggantikan kaunter rev di instrumen tengah. Mod peta menggantikan meter kuasa tengah dengan susun atur peta. Mod Peta Penuh dengan sengaja menghilangkan instrumen bulat memihak kepada peta navigasi yang dipaparkan di seluruh paparan penuh. Mod Tulen memaparkan hanya maklumat memandu penting seperti kelajuan, tanda lalu lintas dan navigasi menggunakan anak panah minimalis.

Porsche-Taycan-12 Porsche-Taycan-11 Porsche-Taycan-10

Macam 911

Terdapat juga kawalan sentuhan kecil di tepi skrin untuk mengendalikan fungsi lampu dan casis. Kelompok instrumen itu lebih besar daripada roda stereng dan mengingatkan ikon 911 asal.

Porsche-Taycan-9 Porsche-Taycan-18 Porsche-Taycan-17

Kerusi sukan yang memeluk anda

Reka bentuk kerusi disemak semula seperti di 911 dan Panamera dan sisi pemeluk badan dikuasakan untuk memastikan pemanduan yang selesa walaupun perjalanan jauh seperti yang kita alami setiap hari. Ketinggian tempat duduk membolehkan pemandu yang tinggi dan apabila pemandu yang lebih pendek seperti kami masuk, terdapat penyesuaian yang mencukupi untuk mendapatkan penglihatan luar yang baik.

Masa untuk tempah Porsche Taycan anda sendiri kerana tempoh penghantaran adalah 2020 Ogos dan angka-angka akan tertambah semasa anda membaca ini.

Porsche-Taycan-16 Porsche-Taycan-15 Porsche-Taycan-14

 

Previous post

BMW Group Malaysia Terus Meneroka Dan Mendukung Bakat Perfileman Tempatan

Next post

Adakah PLUS Guna Media Untuk Mendapatkan Nilai Beli Lebih Tinggi Dari RRJ?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *