Bisnes

1.2 Juta Renault CAPTUR Dijual Sejak Pelancaran 2013nya

Ia secara rasminya merupakan crossover kompak jualan terbaik di Eropah dan mengekalkannya sebagai peneraju pesaingnya di Jerman.BHP Banner Jualan Renault Captor

Kebebasan kreatif yang dinikmati oleh pereka Renault bersinar melalui ciri-ciri dan ruang dalaman yang murah hati yang diharapkan dari kenderaan jenis ini. Walaupun padat (ia hanya panjang sedikit berbanding Clio) Renault Captur sangat luas.

Lebih halus daripada sebelumnya, dalaman Captur bermanfaat dari plastik berkualiti tinggi, krom yang anggun dan warna biru yang lembut. Roda stereng ini diperbuat daripada bahan peningkat-status dan, dalam versi lebih tinggi, ia datang dengan kulit berbiji penuh. Tuas gear mempunyai penampilan yang lebih moden, sementara panel pintu telah disemak untuk menggabungkan butang dan kawalan dengan lancar. Lampu siling LED terdiri daripada lampu bacaan individu.

Untuk 2019, reka bentuk kerusi baru lebih cosseting, yang menawarkan sokongan sisi tambahan dan keselesaan yang lebih baik.

Pada masa yang sama, Renault Captur 2019 mengekalkan ciri-ciri yang paling praktikal, termasuk laci peti sarung tangan Easy Life dan sarung yang boleh dibuka.

Kedudukan pemanduan yang ditinggikan adalah selesa dan meyakinkan, seperti ciri keselamatan pasif kereta, pegangan jalan dan prestasi brek. Kredit untuk keselesaan tunggangan Captur ialah kerana platform Bnya, yang mana ia berkongsi dengan Clio.

Renault Captur menggabungkan tiga ramuan utama, kerana hanya Renault yang tahu bagaimana: watak dan keteguhan SUV, ruang dalaman dan praktikaliti MPV, dan dinamik dan pemanduan hatchback keluarga.

Ciri SUV:

  • Jarak roda 2.60m dan trek 1.51m memastikan kedudukannya yang amat meyakinkan untuk segmen Captur.
  • Jalur pelindung sebelah bawah dan reka bentuk bumper.

Ciri MPV:

  • Kedudukan memandu yang tinggi (10cm lebih tinggi daripada Clio).
  • Boot besar. Ruang antara 377dm3 dan 455dm3 (dengan kerusi belakang di kedudukan paling depan).
  • Kabin berukuran keluarga: jarak dari pedal pemecut ke tempat duduk belakang ialah 1,730mm, manakala ruang lutut untuk penumpang belakang adalah 215mm yang selesa (75mm lebih daripada Clio).
  • Kerusi bangku belakang gelongsor berpecah 60/40. Selesa un tuk sehingga tiga orang dewasa dan boleh dilipat untuk membentuk lantai rata.
  • Tiga titik Isofix penumpang tempat duduk kanak-kanak untuk kerusi penumpang depan dan dua tempat duduk kerusi belakang, dengan tiga tali keledar homologated untuk kanak-kanak kecil, yang dipasang sekali dengan tali pinggang keledar standard.
  • Ruang barangan dengan penutup 27 liter.
  • Suspensi yang selesa.

Ciri Hatchback Keluarga:

  • Tetapan casis diperhalusi untuk mengambil kira pusat graviti Captur yang tinggi sedikit daripada hatchback.
  • Kekakuan roll telah diedarkan tepat di antara depan dan belakang untuk memastikan perjalanan yang seimbang dan roll badan minimum.
  • Peredam telah ditentukur untuk menyampaikan pengendalian dinamik, keselamatan dan keselesaan yang responsif.
  • Variable-rate power stereng elektrik adalah direct (pusingan roda 2.7 kunci ke kunci) dan senang digunakan di sekitar bandar dan tepat di jalan persekutuan.
  • Lingkaran putaran 10.8m antara tepi jalan memastikan kebolehlaksanaan yang baik di kawasan sempit.
  • Walaupun tinggi, kedudukannya memandu adalah seperti kereta.

Renaylt-Captur-sold-2

Previous post

Renault Captur Dapat Enjin E-TECH Hibrid Plug-in

Next post

Honda Malaysia Jual 44,200 Unit Kenderaan Dalam Separuh Pertama 2019

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *