Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Renault Captur Dapat Enjin E-TECH Hibrid Plug-in

Dalam satu segmen yang sangat kompetitif, Captur semua baharu telah mencipta semula dirinya tanpa kehilangan identiti unik penyebab kejayaan asalnya.BHP Banner Renault E-TECH

Mempersembahkan penampilan baru yang atlet dan dinamik, dalaman yang lebih mesra dan praktikal dan menetapkan standard teknologi baru, Renault Captur baharu lebih matang dan upmarket berbanding sebelum ini.Renault-Captur-2Captur Semua-Baharu adalah salah satu model utama dalam pelan strategik Renault Drive the Future (2017-2022), terima kasih kepada statusnya sebagai produk yang benar-benar global. Bukan sahaja ia dijual di setiap benua, Renault Captur Semua-Baharu juga akan dikeluarkan di China, pasaran utama untuk Renault.Renault-Captur-3Lebih-lebih lagi, Captur Semua-Baharu adalah teknologi yang penting, kerana ia memenuhi tiga pilar mobiliti masa depan seperti yang dibentangkan dalam pelan strategik, iaitu:

  • Tenaga elektrik: menjelang akhir rancangan itu, Renault akan mempunyai 12 model elektrik dalam rangkaiannya, dan Captur Semau-Baharu akan menjadi model Renault yang pertama untuk mendapat manfaat daripada enjin hibrid E-TECH Plug-in.
  • Terhubung: pada akhir rancangan, 100 peratus kenderaan di pasaran utama syarikat akan menampilkan sistem yang bersambung. Renault Captur Semua-Baharu dengan sempurna menggambarkan dinamik ini dengan sistem multimedia yang bersambung dan platform CONNECT Renault EASY.
  • Autonomi: menjelang 2022 Renault akan memasarkan 15 model dilengkapi dengan beberapa bentuk teknologi memandu autonomi. Captur Semau-Baharu akan menjadi salah satu perintis, yang menyertai All-New Clio dalam menyampaikan teknologi memandu autonomi kepada model-segmen B.Renault-Captur-4

Enjin Hibrid– plug-in E-TECH

Renault sentiasa menjadi perintis teknologi dan Renault Captur Semua-Baharu meneruskan tradisi seperti pada tahun 2020 ia akan menjadi model pertama dalam kelasnya yang ditawarkan dengan enjin hibrid plug-in.Renault-Captur-5Disebut Plug-in E-TECH ia telah direka untuk merayu kepada pelanggan di mana Captur Semua-Baharu akan menjadi satu-satunya kenderaan di rumah, menyampaikan jarak memandu terpanjang dalam mod elektrik dan prestasi terbaik untuk model hibrid plug-in . Secara keseluruhannya, Renault telah mencatatkan lebih daripada 150 paten untuk enjin Plug-in E-TECH yang dipasang pada Captur Semua-Baharu, yang membuktikan kelayakannya.Renault-Captur-6Mampu dipandu sehingga 28 batu (45 kilometres) dengan kelajuan sehingga 83 mph (135 km / j) dalam mod elektrik tulen, Renault Captur Semua-Baharu menunjukkan fleksibiliti yang hebat. Pemilik boleh menggunakan kereta untuk perjalanan harian tanpa petrol, manakala hujung minggu dan perjalanan percutian yang lebih lama boleh dilakukan tanpa sebarang kebimbangan. Apa lagi, terima kasih kepada sistem yang direka khas dan keupayaan penjanaan semula tenaga berterusan dua motor elektriknya, Captur Semua-Baharu sentiasa mengekalkan caj yang cukup dalam bateri 9.8kWh untuk bergerak dan berjalan pada kelajuan rendah dalam mod elektrik, membantu mengurangkan penggunaan bahan api .

Renault-Captur-7

Sistem ini sama dengan yang dipasang pada Clio E-TECH baharu, yang bermaksud ia mempunyai sistem brek yang diambil secara langsung dari kelas kenderaan elektrik. Ini bermakna ia membolehkan tenaga yang maksimum dapat dipulihkan dan dikembalikan untuk pengisian semula bateri yang cepat, sementara kesan brek regeneratif yang kuat membolehkan satu teknik memandu pedal, meningkatkan lagi kecekapan.

Bahagian elektrik drivetrain itu dikaitkan dengan enjin petrol 1.6 liter yang baharu, yang telah dibina semula khusus untuk aplikasi ini dan dilengkapi dengan penapis zarah untuk mengurangkan pelepasan berbahaya. Ia juga mempunyai mod multi gear inovatif yang berterusan untuk operasi licin dan lancar.

Untuk pengecasan, Captur Semua-Baharu mendapat palam Mod 2  pengecasan serasi untuk soket domestik dan palam Mode 3 untuk stesen pengecasan.Renault-Captur-8

 

Previous post

Art of Speed 2019 Sasar 40,000 Pengunjung

Next post

1.2 Juta Renault CAPTUR Dijual Sejak Pelancaran 2013nya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *