Berita Auto

Jualan Toyota RAV4 Terbaik Seluruh Dunia … Masih Belum Ada Di Malaysia

Bertahun-tahun, Toyota telah menyahut kehendak pemilik dan peniaga di seluruh dunia …… tetapi tidak di ASEAN dan itu sudah menguntungkan. Sepanjang lima tahun yang lalu, jumlah SUV Toyota RAV4 global telah meningkat dua kali ganda, bukti ketara terhadap daya tarikan dan pertumbuhan segmen, dan populariti RAV4. RAV4 kini berada di kedudukan sebagai kenderaan jualan nombor satu dalam barisan Toyota di Amerika Utara, serta jualan bukan trak yang paling laris di Amerika Utara.

Jurutera bekerja selama 4 tahun untuk menyempurnakan setiap aspek prestasi RAV4, mengendalikan kestabilan dan keselesaan perjalanan. Matlamat akhir adalah mudah: jurutera pengalaman memandu yang ‘Confident and Natural’.

Prestasi yang tidak dapat ditandingi ini disedari terima kasih kepada sekumpulan tukang induk yang terlatih yang berusaha mengembangkan kenderaan yang bertindak dan bereaksi seperti yang dikehendaki pemandu, walaupun dalam keadaan cuaca dan keadaan yang melampau. Termasuk takumi dalam proses pembangunan hanyalah lapisan tambahan untuk pendekatan keseluruhan desain yang dipimpin oleh falsafah Global New Architecture (TNGA) Toyota. Fokus tukang utama adalah kerja sama untuk meningkatkan prestasi kenderaan di pelbagai peringkat proses pembangunan untuk menyampaikan Toyota RAV4 yang lebih baik.

Sumber kuasa Toyota RAV4 berasal dari salah satu daripada dua powertrains:

  • Enjin Dynamic Force 2.5 liter liter empat silinder dengan VVT-iE dengan Transmisi Automatik Langsung-Shift 8 kelajuan, yang memotivasi lima model.
  • Enjin Dynamic Force 2.5-liter 4-silinder Toyota Hybrid System II (THS II) dengan Transmisi berterusan-Variable yang dikawal secara Elektronik (ECVT), yang mengaktifkan empat model hibrid.

Takumi adalah tepat dengan perkembangan struktur dan konfigurasi RAV4 untuk mencapai peningkatan dalam prestasi secara keseluruhan. Enjin menggunakan teknologi pembakaran berkelajuan tinggi dan sistem kawalan berubah untuk output kecekapan haba yang lebih besar, yang mengurangkan kehilangan tenaga yang berkaitan dengan sistem ekzos dan penyejukan dan pergerakan bahagian mekanikal, antara faktor lain. Dengan kecekapan terma 40 peratus (41 peratus untuk kacukan), Enjin Angkatan Dinamik 4-silinder 4-silinder adalah powerplant yang ideal untuk RAV4 yang serba baru untuk memenuhi permintaan menyediakan pengalaman memandu yang sangat responsif dan efisien. Penghantaran Langsung Shift-8AT menyediakan kunci terus dari gear dua hingga lapan untuk menghapuskan kehilangan kuasa dari penukar tork, melaksanakan peralihan lancar yang ideal.

Kami tunggu dan lihat sama ada Toyota di Malaysia akan mula menjual RAV4 baru ini untuk bersaing dengan Honda CR-V.

Previous post

Ferrari SP3JC - Satu-Satunya Tawaran Pemanduan Eksklusif V12 Tanpa Bumbung Yang Terbaik

Next post

Maserati Quattroporte ... Alternatif Kenderaan Jerman Yang Menghairahkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *