Bisnes

Jaguar Land Rover Buka Kilang Baru di Slovakia

Jaguar Land Rover hari ini membuka kemudahan perkilangan € 1.4bn (£ 1bn) di Nitra, Slovakia. Ianya pertama kali syarikat automotif Inggeris itu telah membuka kilang di negara ini.

Dengan pusat perniagaannya di UK, pelaburan Jaguar Land Rover di Nitra menandakan langkah terbaru dalam strategi pengembangan global syarikat berikutan pembukaan syarikat usahasama China pada tahun 2014 dan kilang Brazil pada tahun 2016, disokong oleh pembuatan kontrak di India dari 2011 dan Austria dari tahun 2017. Penciptaan kilang-kilang antarabangsa baru membolehkan Jaguar Land Rover untuk menawarkan para pelanggannya lebih model baru yang menarik, melindungi daripada turun naik mata wang dan menyokong perniagaan yang berdaya saing di peringkat global.

Jaguar Land Rover kini menggaji sekitar 1,500 orang di Nitra, 98 peratus adalah warga negara Slovakia dan 30 peratus adalah wanita. Ia akan melancarkan fasa kedua pengambilan tempatan pada bulan November untuk mencari tambahan 850 orang untuk menyertai pasukan bertaraf dunia di Nitra.

Semua pekerja pembuatan telah mengambil bahagian dalam program latihan 12 minggu yang terdahulu di Akademi Latihan di luar negara yang pertama, mewakili pelaburan sebanyak € 7.5 juta.

Kemudahan 300,000m² yang baru berdiri di barisan hadapan kepakaran pembuatan dan kepakaran kejuruteraan di Slovakia, dengan kapasiti tahunan sebanyak 150,000 kenderaan setiap tahun. Menyokong komitmen berterusan syarikat untuk menyampaikan kenderaan ringan teknologi tinggi kepada pelanggannya, Land Rover Discovery yang pertama melancarkan barisan pengeluaran pada bulan September.

Previous post

McLaren Speedtail, Jentera Hyper-GT Yang Mampu Capai Kelajuan 403 Km/j

Next post

Usaha Audi Untuk Membangunkan Kitaran Semula Bateri Tertutup

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *