Gaya Hidup

Garage Italia + BMW i = Kereta Hybrid Dengan Gaya Paling Unik

Dua buah kereta baru dan unik telah dibentangkan hari ini oleh BMW i dan Garage Italia Customs untuk meraikan Memphis Design Group.

Ia adalah premier dunia dalam suasana luar biasa Pavilion UniCredit di Milan.

Dengan design dalaman dan luaran BMW eksklusif i Memphis Style pada  BMW i3 dan BMW i8 , hab kreatif Lapo Elkann memberi penghormatan kepada gaya yang berwawasan pergerakan seni dan budaya yang merevolusikan dunia reka bentuk pada 1980-an.

The Memphis Group dan BMW i

Ditubuhkan pada tahun 1981 oleh Ettore Sottsass, Memphis Group  merupakan antitesis mutlak untuk fungsionalisme dan mana-mana logik komersial.

Ia menimbulkan baris berani  dalam perabot yang dicirikan oleh bahan-bahan yang luar biasa dan corak grafik original.

Gaya yang jelas provokatif dan telah diilhamkan oleh penggerakan seperti Art Deco dan bentuk geometri mengejutkan, Pop Art dengan warna-warna terang dan Kitsch sebagai satu cara untuk keluar daripada reka bentuk minimalis 70-an.

BMW i MemphisStyle: Pola hipnosis dan warna-warna terang

Garisan serong, mendatar dan menegak bersama-sama dengan corak hipnosis dan warna bertenaga adalah ciri-ciri utama liveries baru yang diwujudkan oleh Garage Italia Customs.

Apa yang menangkap mata adalah setiap elemen tunggal sempurna sejajar dan bentuk geometri sempurna mengikut lengkung bodywork kedua-dua buah kereta.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Hasilnya amat teliti dan ia memerlukan lebih lima minggu kerja.

MemphisStyle Edition BMW i3 dan BMW i8 adalah cebisan yang unik. Garage Italia Customs menawarkan Design untuk BMW i kepada pelanggan diatas permintaan. Selepas Premiere edisi khas di Salone del Mobile di Milan, BMW i8 MemphisStyle akan dipamerkan di Frieze New York 2017.

Previous post

Lexus LS500 F Sport Baharu Akan Debut Di New York

Next post

Hyundai Azera dan i30 Terima Anugerah Red Dot

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *