Gaya Hidup

Bekas Ketua BMW Design Sekarang Berkerja Untuk INFINITI

Karim Habib, bekas Ketua BMW Design telah dinamakan Ketua INFINITI Design, berkuat kuasa 1 Julai 2017. Habib mempunyai rekod yang terbaik dalam Automotive Design untuk beberapa jenama automotif premium, termasuk BMW dan Daimler AG. Beliau akan ditempatkan di pusat teknikal syarikat itu di Atsugi, Jepun dan mengetuai  pasukan reka bentuk INFINITI global di Jepun; Beijing, China; San Diego, Amerika Syarikat dan London, England. Beliau akan melapor kepada Alfonso Albaisa, yang baru dilantik sebagai Naib Presiden Kanan Global Design untuk NISSAN Motor Corporation.

Karim Habib most recently led the BMW Brand Design team in Munich, Germany, where he was responsible for production and concept cars such as, the X1, the X2 Concept and the CSL Homage. Before this, as head of advanced design for Daimler, he worked on the current Mercedes-Benz C-Class as well as the new Smart. He started his career at BMW in Advanced Design where he was responsible for the Design of the previous 7 Series and the Concept CS.

Karim Habib baru saja mengetuai pasukan BMW Brand Design di Munich, Jerman, di mana beliau bertanggungjawab untuk pengeluaran dan konsep kereta seperti X1, X2 Concept dan Homage CSL. Sebelum ini, sebagai ketua bahagian reka bentuk untuk Daimler, dia terlibat dengan Mercedes-Benz C-Class semasa serta Smart baharu. Beliau memulakan kerjayanya di BMW dalam Design Advanced di mana beliau bertanggungjawab untuk reka bentuk 7 Series yang sebelum yang baru ini dan Concept CS.

Habib memasuki industri automotif selepas memperoleh ijazah kejuruteraan mekanikal dari McGill University di Montreal, Kanada dan ijazah reka bentuk dari Pusat Seni College of Design di Pasadena, Amerika Syarikat.

 

Previous post

Video Range Rover Velar Menayangkan Lebih Dari Sepatutnya

Next post

Cub Prix Perkenal Penalti Salah Laku di Litar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *