Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Cantik Gila! SUV Elektrik Audi Q8 e-tron Edisi Dakar

Mentakrifkan semula SUV Elektrik: Audi Q8 e-tron Edisi Dakar, Menggabungkan Kesempurnaan Off-Road dan Kecanggihan Elektrik

Audi, dalam menerima intipati perhimpunan Dakar yang terkenal, mempersembahkan Q8 e-tron edisi Dakar – SUV elektrik berprestasi tinggi yang ditakdirkan untuk menawan hati peminat pengembaraan. Dengan reka bentuk yang unik, diilhamkan oleh RS Q e-tron, model eksklusif ini menawarkan keupayaan off-road yang mengagumkan, menjadikannya pilihan utama bagi mereka yang mendambakan pengembaraan elektrik melampaui jalan berturap.

Kami meragui PHS Automotive Malaysia akan membawa model ini ke pantai kami, tetapi memandangkan mereka menjual e-tron Q8 di sini, kami pasti maklumat ini akan menarik minat peminat dan pelanggan tempatan.

Audi Q8 55 e-tron quattro
Audi Q8 55 e-tron quattro

Prestasi Q8 advanced 55 e-tron quattro

Berdiri di atas dasar Q8 advanced 55 e-tron quattro yang juga dijual di Malaysia, edisi Dakar ini dilengkapi dengan tenaga penggerak elektrik yang kuat. Dengan bateri bersih sebesar 106 kWh dan sistem penggerak quattro yang menghasilkan 300 kW dalam modus dorongan, SUV ini dapat memecut dari 0 ke 100 km/j dalam waktu hanya 5.8 detik.

Audi Q8 e-tron edisi Dakar dalam Aksi

Tayar all-terrain General Grabber AT3 meningkatkan kehebatan off-roadnya, memberikan tambahan ketinggian asas 31 milimeter dan memastikan kestabilan pada pelbagai permukaan. Menurut WLTP, jarak pemanduan SUV ini ialah 487 kilometer, menawarkan gabungan kuasa dan ketahanan untuk perjalanan yang mencabar.

Penampilan Luar yang Memukau

Tersedia dalam warna Siam Beige metalik, Mythos Black metalik, dan Magnetic Gray, Q8 e-tron edisi Dakar menampilkan penampilan off-road yang sporty. Tambahan lekukan roda yang dilebarkan dan dekal eksklusif yang terinspirasi dari RS Q e-tron meningkatkan aura dominannya.

Lampu LED memancarkan “edisi Dakar” ke tanah apabila pintu pemandu dibuka, menekankan eksklusiviti model ini. Terhad kepada hanya 99 unit, model berbalut ini mempunyai nombor siri unik pada tiang D.

Peralatan Atas, Luar dan Dalam

Edisi Dakar didatangkan dengan lampu hadapan LED Matrix, pelindung matahari berwarna dan pakej dalaman garisan S, yang termasuk tempat duduk sukan, stereng kulit, pedal keluli tahan karat dan banyak lagi. Pakej jahitan Audi Sport merah menambah sentuhan gaya pada kabin, melengkapkan rupa MMI yang menampilkan tema eksklusif yang dicipta untuk edisi ini. Ciri-ciri tambahan termasuk paparan kepala, kotak telefon untuk sambungan telefon pintar tanpa wayar, serta pakej bantuan City dan Tour standard, menjadikan bahagian dalamannya mewah dan berteknologi maju.

Pilih pakej pencahayaan mood tambahan untuk mengalami sehingga 30 warna menerangi bahagian dalam. Sistem Bunyi Premium Bang & Olufsen dengan bunyi 3D menambah satu lagi lapisan kemewahan. Untuk keterlihatan yang lebih baik dalam keadaan off-road, cermin sisi maya dengan kamera mengurangkan lebar kenderaan dan meningkatkan aerodinamik keseluruhan.

Detail, Colour: Mythos black metallic, specific edition Dakar wrapping

Praktikalitas dan Kenyamanan

Edisi Q8 e-tron Dakar tidak mengorbankan kepraktisan. Pakej itu termasuk ruang penyimpanan dan bagasi, pelapik bagasi tahan lama dan rak bumbung dengan kapasiti muatan 40 kilogram, bermakna anda boleh membawa tayar ganti jika anda mahu. Pencinta pengembaraan akan menghargai soket pengecasan kedua, yang serasi dengan Gabungan Sistem Pengecasan Jenis 2 (CCS2), dan sistem pengecasan e-tron untuk pelbagai pilihan pengecasan.

Terus-Terang

Kami akui, Audi Q8 e-tron edisi Dakar merupakan contoh sempurna bagaimana inovasi teknologi dapat dipadukan dengan kecintaan terhadap alam dan petualangan. Meskipun kemungkinan kecil model ini dibawa ke Malaysia oleh PHS Automotive, kami percaya kehadirannya di pasar global akan memberikan inspirasi dan memperlihatkan potensi besar SUV elektrik dalam dunia off-road. Kami berharap, suatu hari nanti, kecanggihan dan daya jelajah seperti ini dapat diakses oleh para peminat off-road di Malaysia, membawa kita ke era baru petualangan yang lebih ramah lingkungan dan teknologi canggih.

Previous post

Pelancaran Rasmi Chery Omoda E5 di Malaysia

Next post

MyJPJ App: Inovasi Digital & Ciri Kongsi Dengan LKM

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *