Gaya Hidup

Tom Cruise Dilarang Beli Bugatti, Ini Alasannya!

Pelakon terkenal Tom Cruise diharamkan membeli sebarang kereta Bugatti selepas insiden memalukan pada tahun 2005 yang melibatkan kereta mewah bernilai $1 juta.

Tom Cruise Dilarang Beli Bugatti, Berpunca Kejadian Memalukan!

Dalam kisah imbas kembali hari ini, kami membawa anda ke kisah menarik mengenai larangan yang dikenakan ke atas Tom Cruise untuk membeli mana-mana kereta Bugatti. Tom Cruise, pelakon yang dikenali dengan keberaniannya melakukan aksi sendiri dan peminat setia kenderaan laju, kini dikecualikan dari membeli mana-mana kereta sukan dari jenama Bugatti gara-gara insiden di karpet merah.

Sambil kami berkongsi tentang larangan terhadap Tom oleh sebuah jenama kereta, ternyata ada bintang lain yang mengalami nasib serupa. Contohnya, Kim Kardashian yang diharamkan membeli edisi khas Ferrari dan Justin Bieber yang juga tercatat dalam senarai larangan jualan jenama yang sama.

Dilaporkan oleh Marca, Tom Cruise membelanjakan lebih dari $1 juta untuk sebuah Bugatti mewah pada tahun 2005. Bangga dengan kereta mewahnya itu, pelakon tersebut memutuskan untuk tidak hanya mengelilingi bandaraya dengannya, tetapi juga membawanya ke premiere Mission Impossible 3. Namun, aksi promosi ini berbalik menjadi bumerang dan menyebabkan pelakon tersebut dilarang membeli kereta lain dari jenama tersebut. Namun, bukan membawa kereta ke premiere dan memandunya di karpet merah yang menjadi masalah. Sebenarnya, penyebab jenama tyersebut menutup pintunya kepada bintang aksi ini adalah ketidakmampuannya untuk membuka pintu keretanya. YA! Walaupun para peminat tertawa melihat insiden tersebut dan ada yang masih menganggapnya lucu, Bugatti sangat terganggu sehingga mereka mengeluarkan larangan tersebut.

Menurut halaman tersebut, Tom Cruise memutuskan untuk memandu kenderaan mahal itu di atas permaidani merah bersama isterinya ketika itu, Katie Holmes. Walaupun dia mudah keluar dari bahagian pemandu, pintu bahagian penumpang pula mengambil beberapa kali cubaan untuk dibuka. Malah, dia mengambil masa lebih 40 saat untuk membuka pintu itu. Apabila ia akhirnya dibuka dan dia membantu Katie keluar dari kereta dan melambai kepada berjuta-juta yang memerhati mereka dengan senyuman di wajah mereka, syarikat auto itu berasa tidak dihormati dan tersinggung olehnya. Laman web itu melaporkan larangan Bugatti terhadap Tom Cruise dengan menyatakan, “Sebab keputusan Bugatti bermula pada tahun 2006, pada acara besar di mana Mission Impossible 3 telah ditunjukkan dan Cruise tiba dengan cara yang menakjubkan.” Laporan itu seterusnya menyatakan, “Selepas beberapa kali mencuba, Cruise akhirnya berjaya membuka pintu Bugatti Veyron, di hadapan ribuan orang yang hadir, termasuk akhbar antarabangsa, serta jutaan penonton yang mendapati detik itu lucu, walaupun itu bukan cara jenama kereta melihatnya.”

Semua maklumat dan gambar terima kasih kepada Newzteam dan artikel lengkap mereka boleh diakses di sini.

Terus-Terang

Insiden ini adalah cerminan dari bagaimana sesuatu yang kecil dan tidak disengajakan boleh membawa kesan besar dalam industri yang berlandaskan imej dan keanggunan. Bagi kami, ketidakmampuan Tom Cruise membuka pintu Bugatti bukanlah sebuah kesalahan yang patut dihukum seberat itu. Ini mengajarkan kita bahwa dalam dunia glamor dan prestasi tinggi, kadang kala, kejadian yang tidak terduga dapat menimbulkan reaksi yang tidak sepadan. Kami melihat kejadian ini dari sudut yang lebih manusiawi dan realistik, di mana kesilapan kecil tidak sepatutnya membawa akibat yang terlalu besar.

Previous post

Pelancaran Volvo EX30 di Bangkok Sebelum Kuala Lumpur

Next post

Ford Ranger Borneo: Sambutan Luar Biasa di Penampang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *