Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Ford Ranger Borneo: Sambutan Luar Biasa di Penampang

Persatuan Ford Ranger Mega TT: Acara Keluarga dan Persahabatan untuk Pemilik Ford Ranger Borneo

Kuala Lumpur, Malaysia, 6 Disember 2023, Siaran media di terima mengenai kerjasama Ford Penampang dengan Kelab Pemilik Ford Ranger (FROC) Borneo mengadakan Perhimpunan Mega TT ke-7 2023, yang merupakan peristiwa monumental dalam sejarah kelab itu. Acara ini diadakan di J Borneo Native Village, Penampang, dan telah mencatat sejarah sebagai perhimpunan terbesar yang pernah diselenggarakan oleh mereka.

Seramai 320 peserta, termasuk 107 ahli kelab beserta keluarga mereka, berkumpul dalam acara ini. Mereka datang dari seluruh Sabah, Labuan, dan Brunei, menandakan kekuatan dan kepelbagaian komuniti Ford Ranger. Acara ini bukan hanya sekadar pertemuan, tetapi sebuah perayaan yang memperlihatkan keakraban dan kesungguhan pemilik Ford Ranger dalam mengejar gaya hidup yang mereka gemari.

Diisi dengan pelbagai aktiviti yang menyeronokkan, termasuk permainan, sesi karaoke, dan persembahan yang menghibur, Persatuan Mega TT ini telah memberikan pengalaman yang tidak dapat dilupakan kepada setiap peserta. Acara ini bukan sahaja menjadi tempat berkumpul peminat Ford Ranger, malah menjadi bukti keakraban dan kebersamaan antara mereka.

Edmund Lau, Ketua Peniaga Ford Penampang, mengungkapkan, “Perhimpunan ini bukan hanya tentang keraian, tetapi juga menandakan eratnya hubungan di antara para peminat Ford Ranger. Ini mencerminkan semangat ‘Ranger Lifestyle’, yang tidak hanya terfokus pada kendaraan itu sendiri, tetapi juga pada kualitas kebersamaan yang kami tawarkan.”

Julius Sidin, Presiden Kelab Pemilik Ford Ranger Borneo, menambahkan, “Kejayaan acara ini terlihat tidak hanya dari jumlah peserta, tetapi juga dari suasana meriah dan penuh semangat yang ada. Ini membuktikan bahwa Ford Ranger lebih dari sekadar kendaraan; ia adalah simbol dari komuniti yang erat dan saling mendukung.”

Sejak ditubuhkan pada 2013, FROC Borneo kini mempunyai lebih 1,000 ahli. Kelab ini kerap mengadakan acara untuk meningkatkan kerjasama dan pemahaman mendalam tentang Ford Ranger, sambil memberikan nilai tambah kepada ahlinya.

Turse Zuhair dari Sime Darby Auto ConneXion-Ford berkata, “Kami amat berbangga dengan inisiatif Ford Penampang dan komitmen Kelab Pemilik Ford Ranger Borneo. Ini menunjukkan makna menjadi sebahagian daripada keluarga Ford, di mana individu yang mempunyai minat yang sama berhubung.”

Bagi pemilik Ford Ranger yang tertarik untuk bergabung dengan FROC Borneo, informasi lebih lanjut dan pendaftaran dapat dilakukan melalui bilik pameran Ford Penampang.

Untuk maklumat lanjut berkaitan SDAC dan Ford, ikuti Ford Malaysia di FacebookInstagramTwitter dan saluran YouTube atau layari www.sdacford.com.my

Terus-Terang

Melalui Himpunan Mega TT ini, kami menyaksikan sesuatu yang lebih daripada sekadar perhimpunan – ia adalah sambutan kebersamaan, kekeluargaan dan kegembiraan. Kami percaya bahawa kekuatan sebenar komuniti ini terletak pada hubungan rapat dan kemesraan yang wujud di kalangan ahlinya. Ford Ranger bukan sekadar kenderaan; ia adalah simbol komuniti yang berkongsi impian dan matlamat. Perhimpunan ini bukan sahaja tentang keseronokan, tetapi tentang membina ikatan yang akan kekal, mencipta kenangan indah bersama. Ini adalah warisan yang boleh dibanggakan sebagai sebahagian daripada keluarga besar Ford Ranger.

Previous post

Tom Cruise Dilarang Beli Bugatti, Ini Alasannya!

Next post

JAECOO J7: SUV Premium Terkini di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *