Khidmat Masyarakat

Tanggungjawab Sosial Korporat Mercedes-Benz Malaysia: Natal dalam Kotak Kasut

Mercedes-Benz Malaysia Meneruskan Tradisi Tahunan dengan Inisiatif Sosial Natal dalam Kotak Kasut untuk Anak-Anak Rumah Hope

Kuala Lumpur, Mercedes-Benz Cars Malaysia kembali menganjurkan edisi ke-13 program Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) tahunan mereka, “Natal dalam Kotak Kasut”, yang kali ini membawa kegembiraan kepada 47 anak di Rumah Hope pada musim perayaan ini.

Amanda Zhang, Ketua Pegawai Eksekutif & Presiden Mercedes-Benz Cars Malaysia, berkata, “Kami menutup tahun yang bermakna dan berkesan ini dengan aktiviti ‘Krismas dalam Kotak Kasut’ kami yang merupakan bukti kukuh komitmen kami terhadap penglibatan masyarakat. Melihat anak-anak Rumah Hope bahagia adalah suatu kegembiraan. Karyawan kami juga menikmati partisipasi dalam acara CSR perayaan ini – memberikan sumbangan mereka untuk menciptakan masa depan yang lebih baik dan berkelanjutan untuk generasi selanjutnya.”

Mercedes-Benz Cars Malaysia komited untuk mencipta masa depan yang lebih baik dalam komuniti sekelilingnya – melalui inisiatif kemampanan, sosial dan korporat. Dengan kemampanan sebagai prinsip panduan dan strategi korporat utama, syarikat secara konsisten telah mencipta impak positif dalam komuniti pada tahun ini melalui inisiatif CSR mereka, termasuk kempen ‘Grants for Good’ dan perkongsian baharu dengan Nicol David Organization dalam ‘ Inisiatif Little Legends. “Sambil memberi kembali kepada masyarakat, kami juga menggalakkan kebersamaan dan perhubungan pekerja, serta perpaduan dan perpaduan di seluruh syarikat untuk tujuan yang baik,” tambah Zhang.

Kakitangan Mercedes-Benz Malaysia menyelami intipati musim ini dengan memainkan peranan aktif dalam menceriakan musim perayaan untuk kanak-kanak. Dengan berhati-hati dan prihatin, mereka membeli hadiah untuk setiap kanak-kanak, memastikan bahawa hadiah itu sepadan dengan keinginan individu yang dinyatakan dalam senarai keinginan mereka. Hadiah-hadiah ini kemudiannya disampaikan secara peribadi oleh pekerja, yang dipanggil “skuad bunian,” dalam koleksi kenderaan Mercedes-Benz EQ yang telah ditukar menjadi giring perayaan yang dihiasi dengan hiasan rusa.

Tentang Rumah Hope Rumah Hope adalah tempat perlindungan untuk kanak-kanak yang didera, terabai dan kurang bernasib baik berumur 5-17 tahun. Misi mereka adalah untuk menyediakan tetapan sosial yang serasi dengan penjagaan fizikal dan emosi untuk kanak-kanak yang kehilangan keperluan asas ini dalam kehidupan.

Program Grants for Good Mercedes-Benz Mercedes-Benz Malaysia komited untuk mencipta dunia yang lebih baik dengan dan untuk rakyat Malaysia. Sebanyak RM100,000 disumbangkan kepada tujuh pertubuhan bukan untung di bawah program “Grants for Good” termasuk Yayasan Bantuan Makanan, Zoo Negara Malaysia, Yayasan Sindrom Down Kiwanis, Hospis Malaysia dan lain-lain. Inisiatif unik ini memberi kuasa kepada pekerja untuk mencalonkan dan mengundi organisasi bukan untung pilihan mereka, memberikan mereka kawalan dalam proses pemilihan derma.

Strategi Kewarganegaraan Korporat Mercedes-Benz Malaysia 2023 memfokuskan kepada tiga topik utama iaitu kelestarian alam sekitar, pendidikan dan bantuan komuniti. Tonggak tanggungjawab korporat ini menggariskan laluan di mana sumber disalurkan untuk memberi impak yang nyata dan mampan.

Awal tahun ini, Mercedes-Benz Malaysia turut mengumumkan pembaharuan perkongsian mereka dengan program Little Legends Nicol David Organisation (NDO) dengan sumbangan RM100,000. Melalui bengkel kelestarian Little Legends, pekerja mengambil bahagian dalam mendidik generasi akan datang tentang kepentingan menjalani gaya hidup mampan.

Terus-Terang

Kami berasa terinspirasi dan menghargai usaha Mercedes-Benz Malaysia dalam mewujudkan penglibatan sosial yang bermakna. Inisiatif mereka bukan sekadar memberi hadiah, tetapi lebih kepada memupuk hubungan dan harapan yang memberi inspirasi. Melalui langkah-langkah kecil tetapi penting ini, syarikat menunjukkan bahawa tanggungjawab sosial korporat adalah lebih daripada sekadar tindakan simbolik, sebaliknya satu perjalanan untuk mencipta impak positif yang mampan. Kami percaya bahawa setiap langkah kecil seperti ini adalah batu loncatan ke arah masa depan yang lebih cerah dan inklusif.

GALERI

Previous post

Jerman Hentikan Subsidi EV, Tesla Tetap Jual Dengan Harga Bersubsidi

Next post

UMWT Sahkan Integriti Pasca Insiden Ujian Keselamatan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *