Berita Auto

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: Kemas Kini Wajah Baharu

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé: Peningkatan Reka Bentuk dan Kuasa

Model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé kini tampil dengan wajah yang lebih segar dan berbeza. Ini bukan hanya reka bentuk, tetapi juga prestasi yang lebih bertenaga di bawah hud enjin.

Mercedes-AMG-GT-63-S-E-Performance-4-Door-Coupe-5.0

Model Coupé Mercedes-AMG GT telah mendapat model generasi kedua pada bulan Ogos. Walaupun tidak pasti jika versi coupé 4 pintu kereta ini juga akan datang ke platform baharu ini, yang telah dibangunkan bersama untuk AMG SL yang baharu. Sekarang, kita sudah mendapat jawapannya. Model 4 pintu ini akan terus menggunakan platform pertama AMG GT untuk sekurang-kurangnya setahun lagi. Namun, Mercedes-AMG telah memberikan sedikit kemas kini pada reka bentuknya untuk mengekalkan penampilan yang segar dan terkini dengan seluruh rangkaian produk.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé yang telah dikemas kini akan tiba di bilik pameran di Eropah tidak lama lagi dengan harga bermula dari 207,708.55 euro. Sebagai model mewah, terdapat banyak peningkatan pilihan. Mercedes-AMG telah menunjukkan beberapa pakej peningkatan ini dan kosnya:

Mercedes-AMG-GT-63-S-E-Performance-4-Door-Coupe-3.0
  1. Pakej Aerodinamik AMG: 3,391.50 euro
  2. Pakej Karbon AMG luaran: 4,403.00 euro
  3. Pakej Chrome AMG luaran: 1,130.50 euro
  4. Pakej Night AMG luaran: 1,130.50 euro
  5. Pakej Night AMG II: 654.50 euro
  6. MANUFAKTUR Selenite Grey Magno: 7,021.00 euro
  7. Pakej Kerusi Multicontour Aktif: 2,320.50 euro
  8. Kerusi Prestasi AMG: 2,320.50 euro
  9. Sistem Bunyi Surround 3D Burmester® High-End: 5,926.20 euro
  10. Pakej Kerusi Belakang Kelas Tinggi: 3,332.00 euro

Apa yang baru di sini adalah reka bentuknya. Wajahnya mengambil petua gaya dari Coupé AMG GT baharu walaupun berada di platform yang sama sekali berbeza. Grillnya kini mempunyai sedikit penegasan hitam berkilat, lebih tebal di bahagian bawah. Saluran udara sisi direka semula, begitu juga saluran udara bawah – semuanya sedikit lebih ramping tetapi lebih lebar daripada sebelumnya. Lampu hadapan utama LED Multibeam kelihatan tidak berubah dari sebelum ini.

Mercedes-AMG juga telah menstandardisasi sunroof elektrik dan pengecas smartphone tanpa wayar di antara kerusi belakang. Kami harus menunggu sebentar lagi sebelum model yang telah dikemas kini ini tiba di Malaysia, jika ia tiba.

Mercedes-AMG-GT-63-S-E-Performance-4-Door-Coupe-2.0

Terus Terang

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé yang telah dikemas kini adalah satu lagi bukti kecekapan dan keunggulan Mercedes-AMG dalam dunia automotif. Dengan reka bentuk yang lebih menarik dan kuasa yang hebat di bawah hud enjinnya, ia menjanjikan pengalaman memandu yang luar biasa. Namun, kita perlu bersabar untuk melihatnya di jalan-jalan Malaysia.

Previous post

Mazda Roadster 2024: Pelancaran Model Terkini Bermula di Jepun

Next post

Tesla Supercharging Station Pertama di Johor Telah Dibuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *