Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Trak Pikap Mahindra Teknologi Canggih Reka Bentuk Menarik

Adakah Malaysia akan menerima trak pikap bergaya dari Mahindra ini apabila ia dilancarkan?

Mahindra & Mahindra Ltd baru-baru ini memperkenalkan konsep trak pikap global terbarunya di acara Futurescape di Cape Town, Afrika Selatan sempena Hari Kemerdekaan India ke-77 dan trak pikap ini pastinya mencuri perhatian. Dengan reka bentuk luaran yang modennya serta dalaman yang selesa dan dilengkapi teknologi, marilah kita kenali lebih dekat.

Walaupun kemungkinannya kecil untuk trak pikap global Mahindra ini mendarat di Malaysia, ia akan diperkenalkan di beberapa pasaran di India. Juga, dengan tujuan mendapatkan penarafan keselamatan lima bintang di kedua-dua GNCAP dan LATIN NCAP, Mahindra betul-betul berhasrat memastikan kualiti tinggi trak pikap ini.

Di sebalik kulit luarannya, trak pikap Mahindra ini tidak hanya penuh dengan ciri-ciri keselamatan dan keselesaan, tetapi juga menawarkan pelbagai fungsi seperti sistem audio premium, sambungan 5G, sunroof serta ciri letak kereta separa autonomi.

Menurut sumber, dijangka trak pikap ini akan didatangkan dengan enjin diesel mHawk 2.2 liter berturbo yang menghasilkan 172 hp dan tork maksimum 400Nm. Enjin ini akan dipadankan dengan kotak gear manual atau automatik enam kelajuan. Ia juga akan mempunyai sistem 4X4.

Reka bentuk lasak trak pikap global Mahindra ini cocok untuk kedudukannya. Ia mempunyai gril baru, lampu depan LED, lampu kabus LED bertindih menegak, pelindung baja besar dan snorkel untuk laluan air. Selain itu, ia juga mempunyai rak bumbung untuk penyimpanan serta bar lampu LED untuk visibiliti yang lebih baik.

Trak pikap Mahindra baru ini mempunyai roda aloi besar berprofil tebal, menjadikannya mampu untuk mengharungi pelbagai jenis jalan raya. Ini bermakna ia lebih sesuai sebagai trak pikap untuk lasak berbanding trak pikap gaya hidup.

Di bahagian belakang, trak pikap Mahindra dilengkapi dengan lampu belakang LED segi empat dan dua roda simpanan untuk keselamatan. Menurut jenama tersebut, trak pikap ini mempunyai potensi di ASEAN, Australia, India, Afrika Selatan, dan Amerika Selatan dan Tengah.

Jadi, adakah Malaysia, yang merupakan sebahagian daripada ASEAN, juga akan menerima trak pikap ini di sini? Kita perlu sabar menunggu kerana Mahindra kini tidak mempunyai kehadiran jualan di sini.

Terus Terang

Walaupun trak pikap ini nampak menarik dan penuh dengan teknologi, kemungkinan untuk ia mendarat di Malaysia masih belum tentu. Namun, kita berharap agar jenama Mahindra akan mempertimbangkan untuk memasuki pasaran Malaysia pada masa akan datang.

Kami mendapat semua maklumat terima kasih kepada The Times Of India dan artikel penuh mereka boleh dihubungkan di sini.

Previous post

Voyah Free: SUV Elektrik Dengan Julat 1,221KM

Next post

GWM Cannon: Kemunculan Ikon Pikap Cina di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *