Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

GWM Cannon: Kemunculan Ikon Pikap Cina di Malaysia

Selepas 500,000 Unit Diproduksi, GWM Cannon Kini Menjejaki Pasaran Malaysia dengan Inovasi dan Kehebatannya

GWM Cannon bukanlah sekadar nama dalam dunia pikap. Dari tanda kejayaan besar dengan produksi 500,000 unit hingga kemasukannya di Malaysia, trak pikap dari jenama Cina ini sedang menuju ke puncak kejayaan. Mereka tidak hanya menetapkan rekod baru dalam industri, tetapi juga menambah nilai baru dalam segmen pickap premium Cina.

Sejak dilancarkan pada 2019, GWM Cannon telah menunjukkan pertumbuhan yang luar biasa. Angka penjualan 100,000 unit dalam setahun selepas pelancarannya telah mengejutkan ramai. Tetapi kejayaan tidak berhenti di situ. Hari ini, hanya dalam beberapa tahun selepas pelancarannya, GWM Cannon telah mencapai tonggak sejarah dengan pengeluaran unit ke-500,000. Ini adalah bukti kehandalan dan ketahanan model ini.

Tidak cukup dengan kejayaan dalam pasaran tempatan, GWM Cannon telah mempertahankan posisinya sebagai trak pikap terlaris di Cina selama 25 tahun berturut-turut. Dengan jualan kumulatif melebihi 2.45 juta unit di seluruh dunia, adalah jelas bahawa pelanggan di seluruh dunia jatuh cinta dengan trak ini. Apa yang lebih mengagumkan? GWM Cannon telah meraih hampir 50 peratus pasaran domestik dari Januari hingga Julai tahun ini.

Dan sekarang, Malaysia juga akan mendapat peluang untuk merasai kehebatan GWM Cannon. Reka bentuk luarannya yang lasak namun bergaya memastikan bahawa ia menonjol di kalangan pesaingnya. Tetapi kehebatan GWM Cannon bukan hanya pada penampilannya. Ciri dalam kabin termasuk bahan-bahan lembut, kluster instrumen digital 7 inci, sistem infotainment skrin sentuh 9 inci yang serasi dengan Apple CarPlay dan Android Auto, serta pelbagai kemudahan lain yang menjadikan pemanduan lebih selesa.

GWM-Cannon-50000th-vehicle 1.1

Keamanan dan keselamatan adalah keutamaan bagi GWM. Oleh itu, mereka melengkapi trak ini dengan sistem bantuan pemandu L2, termasuk kawalan kruise adaptif, brek kecemasan automatik, bantuan lane-keeping, pengesanan titik buta, dan kamera 360 darjah. Dengan enjin diesel turbo 2.0 liter dan transmisi ZF 8AT, GWM Cannon menyediakan kombinasi kuasa dan ketahanan yang sempurna.

Terus Terang, GWM Cannon bukanlah sekadar trak pikap. Ia adalah simbol keunggulan, inovasi, dan kehandalan. Dengan kehadirannya di lebih 50 negara dan wilayah di seluruh dunia, Malaysia kini dapat merasai bagaimana rasanya memiliki dan memandu salah satu pickup premium terbaik di dunia. Jadi, apa yang anda tunggu? Temui dan alami sendiri keajaiban GWM Cannon di salah satu showroom GWM yang berdekatan dan biarkan diri anda tenggelam dalam dunia pemanduan pickup premium.

Previous post

Trak Pikap Mahindra Teknologi Canggih Reka Bentuk Menarik

Next post

Honda dan Acura Beralih Kepada Port Pengecasan NACS Tesla

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *