Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Pelancaran GWM Cannon X Bakal Menggegarkan Pasaran Pickup Malaysia

Great Wall Motors Sedia Menggegar dengan Cannon X yang Bakal Menyaingi Jepun yang Tegar di Segmen Pickup

Kami di gohedgostan.com teruja untuk menceritakan kepada anda tentang pengejutan yang dibawa oleh Great Wall Motors (GWM) kepada rakyat Malaysia bulan Mei lalu melalui pratonton tiba-tiba trak pickup Cannon X. Trak pickup berwarna biru cerah ini mencuri perhatian dengan hidung yang tegak dan saiz yang besar – lebih besar daripada Ford Ranger XLT yang popular.

GWM Cannon X dijangka akan mengubah landskap segmen trak pickup di Malaysia dengan rekaan yang garang dan harga jualan yang menarik (memandangkan ia adalah sebahagian daripada penembusan pasaran oleh jenama kereta Cina).

Cannon X telah dilancarkan di Australia tahun lalu dan mengambil masa untuk menerima sambutan. Trak Jepun masih menjadi kegemaran, dengan Isuzu D-Max dan Toyota Hilux sebagai pilihan utama.

Sekarang, marilah kita terokai beberapa ciri unggul GWM Cannon X.

GWM Cannon adalah trak pacuan empat roda yang dikuasakan oleh enjin Diesel Turbo 2.0L 4-silinder yang menghasilkan 120 kW kuasa pada 3600 rpm dan tork 400 Nm pada 1500 rpm, disokong oleh kotak gear automatik 8-kelajuan.

Menurut GWM, Cannon X hanya menggunakan 9.4L/100km diesel BHPetrol Euro5 dalam kitaran bandar dan lebuhraya sambil menghasilkan hanya 246g CO2.

Cannon memiliki ketinggian 1886mm, panjang 5410mm, lebar 1934mm dengan jarak roda 3230mm yang membawa berat kasar kepada 1965kg.

Cannon X standard dilengkapi dengan tayar depan 265/60 R18 dan tayar belakang 265/60 R18.

GWM Cannon X 2023 mempunyai julat lantai sebanyak 194mm dengan kapasiti tunda berberek 3000kg dan tunda tanpa brek 750kg.

Sebagai sebahagian daripada komitmen Great Wall Motors untuk menyampaikan kenderaan yang luar biasa, Cannon X akan menjadi tambahan hebat yang menjanjikan penyerahan kuasa yang baik, prestasi lasak yang mengagumkan, dan kepelbagaian.

Dengan rekaan yang kukuh, ciri-ciri canggih, dan keupayaan lasak, trak pikap ini bersedia untuk membuat kenyataan di pasaran Malaysia.

Di dalam GWM Cannon X, anda boleh menjangkakan ciri-ciri teknologi dan konektiviti moden. Daripada sistem infotainment skrin sentuh intuitif hingga integrasi telefon pintar, sambungan Bluetooth, dan pilihan audio premium, dijangka Cannon X akan menawarkan pengalaman pemanduan yang lancar dan terhubung. Nikmati hiburan, maklumat, dan kekal terhubung dalam setiap perjalanan anda.

Previous post

Lexus TX Terbaharu Didedahkan - SUV Mewah Berteknologi Tinggi

Next post

Honda WR-V Kini Boleh Ditempah di Malaysia: SUV Kompak yang Mantap!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *