Berita Auto

Honda WR-V Kini Boleh Ditempah di Malaysia: SUV Kompak yang Mantap!

Honda Malaysia Perkenal WR-V dengan Ciri-Ciri Canggih untuk Cabaran Pasaran SUV Kompak

Honda Malaysia kini membuka tempahan untuk model terbaru mereka, Honda WR-V! Pasaran kenderaan kategori kompak kian berkembang setiap tahun, dan Honda telah membuat keputusan yang bijak dengan memperkenalkan WR-V (Winsome Runabout Vehicle), yang ditempatkan satu tahap di bawah HR-V.

Honda WR-V memiliki panjang 4,060mm, lebar 1,780mm dan tinggi 1,608mm dengan ketinggian dari permukaan jalan sebanyak 207mm. Ini secara langsung menjadikannya pesaing kepada Perodua Ativa. Namun berbeza dengan Ativa, WR-V dilengkapi dengan enjin 4-silinder tanpa pengecas turbo.

Enjin 1.5L DOHC i-VTEC yang terdapat dalam WR-V adalah unit yang sama seperti dalam model Honda City berenjin petrol. Enjin ini menghasilkan kuasa sebanyak 121PS dan tork sebanyak 145Nm, dan dipadankan dengan transmisi CVT yang dilengkapi dengan teknologi G-design shift.

Honda Malaysia tidak berkompromi dalam memberikan kelengkapan pada WR-V. Walaupun berukuran kompak, ia akan ditawarkan dengan gred RS yang mempunyai grille hadapan yang unik, rim aloi berwarna dua tona berukuran 17 inci, dan emblem RS yang eksklusif. Semua model Honda WR-V dilengkapi dengan pemegang pintu belakang bergaya coupé seperti HR-V. Kelengkapan lain termasuk cermin pintu boleh ditarik balik, lampu hadapan LED automatik, Lampu Siang LED, lampu kabus depan LED, dan lampu isyarat bersiri LED.

Ciri unik Honda LaneWatch dan Honda Connect juga turut ada pada Honda WR-V. Selain itu, Honda Sensing akan turut ditawarkan pada WR-V dengan senarai ciri berikut:

  • Notifikasi Pemergian Kereta Depan (LCDN)
  • Kawalan Kruise Adaptif (ACC)
  • Sistem Pengurangan Langgar (CMBS)
  • Amaran Langgar Depan (FCW)
  • Sistem Bantuan Kekal di Jalur (LKAS)
  • Pengurangan Keluar Jalur (RDM)
  • Amaran Keluar Jalur (LDW)
  • Sinar Tinggi Automatik (AHB)

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Encik Hironobu Yoshimura menyatakan, “Kami amat teruja sebagai pengeluar Jepun pertama yang memperkenalkan SUV Kecil baharu di segmen bukan kebangsaan kepada rakyat Malaysia, yang akan dilancarkan pada suku ketiga 2023. WR-V yang baharu menghadirkan pengalaman unik kepada pelanggan kami dengan gabungan gaya beriadah, teknologi canggih, ciri keselamatan, prestasi hebat dan ketinggian yang tinggi. WR-V yang baharu adalah teman yang ideal untuk golongan muda dan keluarga yang mencari SUV Kecil yang memancarkan personaliti berani dan dinamik untuk melengkapkan gaya hidup aktif mereka.”

Untuk maklumat lanjut, hubungi talian bebas tol Honda Malaysia di 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my. Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun aplikasi HondaTouch untuk maklumat lanjut. Honda WR-V akan tersedia untuk dilihat di bilik pameran berikut:

Previous post

Triumph Motorcycles Menggegarkan Batu Caves dengan Pusat Jualan Baharu

Next post

Suzuki, Daihatsu dan Toyota Membawa Revolusi ke Pasaran Van Elektrik Mini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *