Berita Auto

Honda Mengesahkan Ketibaan WR-V Crossover

Honda baru sahaja berkongsi berita mengenai ketibaan WR-V mereka untuk mencabar segmen yang semakin berkembang ini.

Pada satu acara media baru-baru ini, pengurusan kanan Honda Malaysia berkongsi rancangan mereka untuk melancarkan 3 Model Serba Baharu dan 1 Model Facelift.

Dengan hala tuju perniagaan strategiknya untuk 2023, Honda Malaysia telah menetapkan sasaran jualan sebanyak 80,000 unit dengan 12.3% bahagian pasaran.

Salah satu model yang akan berada di jalan raya Malaysia tidak lama lagi ialah Kenderaan Utiliti Sukan Kecil (WR-V) pertama Honda, yang dijadualkan akan dilancarkan pada suku ketiga 2023.

Kenderaan gaya hidup kompak penuh keseronokan ini mula-mula ditunjukkan kepada dunia di Pameran Motor Antarabangsa Sao Paolo dan telah menyentuh pelanggan di Indonesia dan Thailand dengan kejayaan besar.

Dengan ketibaannya nanti, Honda Malaysia akan menjadi pengeluar pasaran besar Jepun pertama yang memasuki segmen SUV Kecil yang kini didominasi oleh Proton X50 dan Perodua Ativa. Jadi, Honda Malaysia mahu mengambil sepotong pai segmen ini dengan WR-V ini.

Dengan pakej komprehensif reka bentuk yang bertenaga dan berani, teknologi canggih, kepraktisan dan keselesaan, SUV Kecil adalah teman yang sempurna untuk profesional muda dan keluarga yang gemar melancong dan aktiviti luar.

Presiden & Ketua Pegawai Operasi Honda Malaysia En. Sarly Adle Sarkum berkata, “2023 menandakan satu kejayaan besar bagi kami apabila Honda menyambut ulang tahun ke-75nya. Meneruskan Semangat Mencabar yang tertanam dalam diri kami sejak penubuhan Syarikat, Honda Malaysia berusaha untuk mempercepatkan momentum kami tahun ini melalui pelancaran model baharu dan aktiviti pemasaran.

Untuk mengukuhkan lagi identiti teras dan kehadiran jenama dalam industri, kami menumpukan pada memanfaatkan tiga tonggak utama untuk model kami, iaitu Teknologi Termaju, Tawaran Premium dan Tarikan Sporty.

Gabungan tiga tonggak utama ini akan menjadikan model Honda akan datang lebih unik di pasaran dan menaikkan status mereka dalam segmen masing-masing.

Selain itu, Honda Malaysia akan mengukuhkan lagi teknologi hibrid mereka di pasaran Malaysia. Mereka adalah perintis dalam memperkenalkan teknologi hibrid di negara ini 19 tahun lalu.

Teknologi ini telah berkembang dengan ketara sejak itu, bermula dengan Integrated Motor Assist (IMA) kepada Sport Hybrid i-DCD, dan kini kami telah mengorak langkah lebih jauh dengan teknologi e:HEV.”

Encik Sarly menambah, “Elektrifikasi ialah trend global dan masa depan mobiliti untuk industri automotif. Oleh itu, Honda juga meningkatkan usaha pembangunan kenderaan elektrik (EV) secara progresif.

Honda percaya bahawa teknologi hibrid adalah pendekatan yang tepat pada masa ini, terutamanya di Malaysia. Kami mahu memastikan keperluan rakyat Malaysia dipenuhi dengan teknologi paling praktikal dan relevan sebelum menggunakan EV sepenuhnya.”

Selaras dengan usaha untuk meningkatkan pengalaman pelanggan, Honda Malaysia akan memperkenalkan 2S (Servis dan Alat Ganti) Pit Stop dan mempromosikan aktiviti selepas jualannya untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat daripada pelanggan semasa dan bakal pelanggan.

Syarikat juga meningkatkan sistem Honda CONNECT yang merangkumi ciri Keselamatan, Pengawalan dan Kemudahan. Honda Malaysia akan memperkenalkan Honda CONNECT dalam model lain sebagai tambahan kepada City RS, City Hatchback RS, Civic RS, Civic e:HEV RS dan HR-V e:HEV RS untuk membolehkan lebih ramai pelanggan menikmati pelbagai fungsi yang tersedia pada sistem .

Platform HondaTouch pula akan dinaik taraf untuk meningkatkan pengalaman lancar untuk pelanggan Honda dengan menjadikannya lebih mudah dan senang diakses.

Ini adalah sebahagian daripada usaha Honda Malaysia untuk meningkatkan perjalanan digital pelanggan Honda dan menggalakkan amalan yang lebih mampan.

Didorong oleh “Challenging Spirit”, Honda Malaysia menjual sejumlah 80,290 unit tahun lepas, iaitu peningkatan 51% daripada jumlah jualan pada 2021.

Jumlah jualan mewakili 11.1% daripada Jumlah Volume Industri (TIV) pada tahun 2022. Syarikat juga mengekalkan kedudukan No.1nya dalam Segmen Kenderaan Penumpang Bukan Nasional untuk tahun kesembilan berturut-turut.

Sementara itu, Honda Malaysia akan terus menembusi sempadan dan memperkenalkan teknologi baharu yang meningkatkan mobiliti untuk meningkatkan kehidupan orang ramai dan membina masyarakat yang lebih baik.

Previous post

Facelifted BMW X7 xDrive40i Pure Excellence Tiba Di Malaysia

Next post

Kerajaan Akan Mengkaji Monopoli Touch ‘N Go

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *