Uncategorized

Facelifted BMW X7 xDrive40i Pure Excellence Tiba Di Malaysia

Model facelift BMW X7 tiba di Malaysia dengan lampu hadapannya yang terbelah.

BMW X7 adalah percubaan syarikat untuk menembusi pasaran SUV 3 baris, XXL. Ia diperkenalkan di Malaysia, kemudian dipasang secara tempatan dan diberi kemas kini spesifikasi. Hari ini BMW Malaysia memperkenalkan facelift ke pasaran dalam kemasan xDrive40i Pure Excellence.

BMW X7 xDrive40i Pure Excellence baharu berharga daripada hanya RM654,800 – penurunan besar berbanding harga sebelumnya iaitu RM708,800. X7 baharu menampilkan keupayaan digital yang dipertingkatkan dan bahasa reka bentuk yang dikemas kini dengan lampu depan berpecah.

Satu lagi perubahan besar ialah kemasukan sistem hibrid ringan kepada enjin 3.0L inline 6 turbochargernya. Ini memberikan jumlah keluaran sebanyak 375hp dan 540Nm tork, membolehkannya memecut dari 0-100km/j dalam 5.8 saat, 0.3 saat lebih pantas daripada model keluar. Ia juga lebih menjimatkan bahan api akibatnya.

Dari segi perubahan reka bentuk luaran, BMW X7 baharu didatangkan dengan lampu hadapan LED berkembar belah dengan lampu siang dan penunjuk di bahagian atas dan lampu hadapan di bahagian bawah. Apron dan gril hadapan juga berwajah baharu agar sesuai dengan wajah segar ini dengan serlahan krom. Rel bumbung dan elemen kemasan luaran yang lain disiapkan dalam aluminium bersatin dan roda aloi ringan yang anggun.

BMW-X7-xDrive40i-1.0

Di bahagian belakang, lampu belakang menampilkan grafik dalaman yang direka bentuk semula, kedudukan baharu untuk lampu undur dan rupa 3D. Jalur krom bersalut kaca menyambungkan dua lampu belakang.

Di dalam, Paparan Melengkung BMW adalah kemuncaknya. Ini terdiri daripada Paparan Maklumat 12.3″ dan Paparan Kawalan 14.9″. X7 dilengkapi dengan BMW Live Cockpit Plus, Sistem Operasi BMW 8 dan Pembantu Peribadi Pintar BMW. Paparan awal juga dipaparkan di sini. Bolong udara telah direndahkan dengan ketara dan terdapat trim kayu Lindenwood Fineline.

Pencahayaan ambien, M Headliner dalam alcantara dan potongan Crafter Clarity semuanya standard di dalam untuk Malaysia. Perlu diingat bahawa X7 dikonfigurasikan sebagai enam tempat duduk, bermakna barisan tengah terdiri daripada tempat duduk individu. Tempat duduk dibalut dengan upholsteri Sensafin dengan jahitan hiasan sebagai standard. Terdapat juga sunroof panoramik yang besar.

bukan spesifikasi Malaysia

BMW X7 dilengkapi dengan Lane Departure Warning, Lane Change Warning dengan active steering interventions, Front Collision Warning dengan brake intervention, Rear Crossing Traffic Warning, Rear Collision Prevention dengan amaran keluar, Speed Limit Info dan manual Speed Limit Assist.

Ia boleh dibeli dalam warna berikut:

  • Sparkling Copper Grey Metallic
  • Blue Ridge Mountain Metallic
  • Skyscraper Grey Metallic
  • Mineral White Metallic
  • Black Sapphire Metallic

Bahagian dalam boleh dikonfigurasikan dalam warna hitam atau cognac.

BMW Malaysia telah pakej dengan murah hati X7 xDrive40i Pure Excellence dengan waranti perbatuan tanpa had selama 5 tahun dengan program servis berjadual percuma disertakan.

Previous post

Bentley Bentayga EWB Habis Dijual Sebelum Dilancarkan Di Sini

Next post

Honda Mengesahkan Ketibaan WR-V Crossover

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *