Berita Auto

Nombor Plat MAF 14 Ditawarkan Dari RM1.85 Juta

Pelakon Malaysia, Azhar Sulaiman sedang menjual nombor plat eksklusif ini – Siapakah yang mampu memiliki?

Dunia automotif Malaysia sekali lagi dibanjiri berita tentang nombor plat kenderaan eksklusif yang dipasarkan dengan harga yang mengejutkan. Kita memang hidup dalam sebuah negara yang mempunyai minat yang mendalam terhadap nombor plat unik dan eksklusif. Namun, dengan harga bermula RM1.85 juta, benarkah ada individu yang bersedia untuk membelanjakan sejumlah wang sebegitu rupa semata-mata untuk memiliki sesuatu nombor plat?

Dari maklumat yang kami perolehi, pelakon terkenal tanah air, Azhar Sulaiman, telah mengumumkan di media sosial tentang hasratnya untuk menjual nombor plat ‘MAF 14’ yang didaftarkan ke Nissan Murano miliknya. Bagi kebanyakan rakyat Malaysia, jumlah tersebut pastinya suatu angka yang tidak masuk akal. Namun, memandangkan keunikan nombor plat ini yang menyerupai perkataan “MAFIA”, mungkin ada yang melihatnya sebagai pelaburan atau simbol status.

Mazda3 MPS 3
Hiasa sahaja. Ambik gambar ketika pakir di rumah.

Kita perlu mengingatkan pembaca sekalian bahawa pada bulan Jun yang lalu, Sultan Johor telah membeli nombor plat ‘FF1’ dengan harga RM1.2 juta. Kejadian tersebut telah menyebabkan server JPJ tergendala akibat daripada minat yang begitu tinggi terhadap bidaan nombor plat tersebut. Ini menunjukkan bahawa memang ada pihak yang bersedia untuk membelanjakan sejumlah besar wang untuk memiliki nombor plat eksklusif itu.

Tetapi adakah harga permulaan RM1.85 juta untuk nombor plat ‘MAF14’ terlalu tinggi? Atau adakah akan ada individu kaya raya di Malaysia yang berminat untuk memiliki nombor plat ini? Kami yakin, dalam masa terdekat, kita semua akan mengetahui jawapannya.

Namun, sementara menunggu jawapan itu, adakah anda pernah terfikir bahawa akan menjadi suatu yang menarik jika ramai individu mengajukan tawaran yang sedikit lebih tinggi daripada tawaran tertinggi semasa? Walaupun ia mungkin tidak membuat perbezaan besar kepada pembeli terakhir, namun ia pasti akan menambahkan unsur kejutan dan keseronokan dalam proses bidaan ini.

Terus Terang

Dalam dunia otomotif, plat nombor mungkin dianggap sebagai aksesori. Namun, berdasarkan fenomena terkini, plat nombor khas ini semakin menjadi lambang status dan kekayaan. Walaupun kita mungkin tidak faham sepenuhnya mengapa individu bersedia untuk membayar jumlah yang besar untuk plat nombor, kita harus menghormati pilihan individu tersebut. Di akhir hari, keputusan untuk membeli atau menjual adalah pilihan peribadi dan kita hanya boleh menunggu dan melihat hasilnya.

Previous post

Kejayaan Honda WR-V: Penerimaan Pasaran Yang Mengagumkan

Next post

Pengalaman Mitsubishi Triton Champion Di Miri: Cabaran dan Kehebatan!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *