Berita Auto

Lexus RX 500h F Sport: Kombinasi Kekuatan Dan Elegan Di Malaysia

Model Hybrid Bertenaga Turbo Ini Menggabungkan Kemewahan Dan Prestasi Serta Tawaran 4 Warna Eksklusif

Tanpa menunggu lama selepas pelancaran generasi kelima Lexus RX 350 Luxury pada bulan Mei, Lexus Malaysia dengan bangga mengumumkan kedatangan model 2023 Lexus RX 500h F Sport ke tanah air kita. Penambahan varian terbaru ini menyimbolkan satu bab baru yang mengujakan untuk jenama Lexus di Malaysia, dengan tumpuan khusus ke arah powertrain yang mesra alam.

Varian hybrid Lexus RX ini menggabungkan fleksibiliti, kepraktisan, dan kemampuan off-road sebuah SUV dengan pengendalian, prestasi, kehalusan, dan keselesaan sedan premium. Ditambah dengan kelebihan powertrain hybrid yang sangat cekap, model ini juga mengenalkan batas reka bentuk dan teknologi baru untuk memperluaskan kemampuannya dan daya tarikannya.

Lexus RX 500h merupakan manifestasi dari pengalaman panjang jenama ini dalam pembangunan teknologi elektrik hybrid. Lexus RX 500h F Sport 2023 dilengkapi dengan sistem elektrik hybrid terbaru yang terdiri dari enjin turbo 2.4-liter berkuasa tinggi dan motor elektrik yang dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa sebanyak 202 kW dan tork sebanyak 460Nm.

Untuk meningkatkan lagi rasa dinamik dan sporty, sistem suspensi baru dari Lexus RX 500h ini dilengkapi dengan sistem Dynamic Rear Steering (DRS) di mana roda belakang dapat memusing sebanyak 4 inci mengikut halaju kenderaan. Pada kelajuan tinggi, roda belakang berpusing ke arah yang sama dengan roda depan, manakala pada kelajuan rendah, ia berpusing ke arah bertentangan.

Kemewahan Lexus RX 500h tidak terhenti di situ. Model ini juga menampilkan sistem bunyi keliling Mark Levinson dengan 21 pembesar suara, Kawalan Bunyi Aktif dan kulit lembut yang menyeluruh. Setirnya sangat lembut dan kerusi balang F Sport memastikan penumpang berada dalam posisi yang nyaman. Tidak lupa juga sistem infotainment yang menawarkan tata letak yang komprehensif dan intuitif untuk kemudahan yang lebih baik.

Dari aspek keselamatan, Lexus RX 500h dilengkapi dengan Lexus Safety System+, yang menampilkan rangkaian sistem keselamatan dan pra-perlanggaran yang direka untuk memaklumkan pemandu dan mengaktifkan langkah pencegahan untuk mengelakkan kemalangan dalam situasi memandu harian, serta monitor titik buta.

Lexus Malaysia menawarkan RX 500h F Sport dengan pilihan empat warna: White Nova Glass, Sonic Iridium, Graphite Black Glass Flake dan Sonic Copper. Walaupun semua warna tampak menarik, untuk benar-benar memaksimalkan aksen hitam yang indah di seluruh kereta, pilihan warna putih mungkin pilihan terbaik anda.

Lexus RX 500h datang dengan jaminan selama lima tahun dengan jarak perjalanan tanpa had. Manakala Bateri Hybrid mendapat jaminan 8 tahun tanpa had jarak perjalanan, yang boleh dilanjutkan selama dua tahun sebagai pilihan. Tempahan dibuka mulai hari ini dengan harga bermula dari RM498,888.00. Untuk maklumat lanjut, boleh layari laman web rasmi Lexus Malaysia.

Terus Terang

Dengan tawaran yang begitu menggiurkan, Lexus RX 500h F Sport tanpa syak merupakan kombinasi sempurna antara kekuatan, kemewahan, dan teknologi canggih. Model ini bukan sahaja setanding dengan pesaingnya di pasaran, tetapi juga menetapkan standard baru dalam dunia kereta mewah hybrid. Buat peminat kereta yang mencari gabungan antara estetika, prestasi, dan kecekapan, Lexus RX 500h F Sport pasti menjadi pilihan utama.

Previous post

Harga Tesla Model 3 & Model Y Kembali Turun di China

Next post

Kecemerlangan Lotus Sepanjang Separuh Pertama 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *