Berita Auto

WR-V Serba Baharu: Honda Malaysia Menetapkan Tren SUV Kecil

WR-V Serba Baharu: Honda Malaysia Mengusung Keutamaan Kebersihan, Rekaan Bergaya dan Inovasi dalam Segmen SUV Kecil untuk Menyentuh Hati Pengguna Malaysia

Honda Malaysia sememangnya terkenal dengan inovasinya yang konsisten dalam sektor automotif. Kini, syarikat ini melambungkan inovasi ke tahap seterusnya dengan pelancaran Winsome Runabout Vehicle (WR-V) Berba baharu. Pelancaran ini telah mendapat sambutan hangat dengan lebih 2,500 tempahan dalam tempoh sebulan, menerusi pra-tempahan yang dibuka pada Jun 2023.

Pelancaran WR-V Serba Baharu ini menempatkan Honda Malaysia sebagai pengeluar kenderaan Jepun pertama yang memperkenalkan model baharu dalam segmen SUV Kecil Kenderaan Bukan Nasional. Dengan harga bermula pada RM89,900.00, Honda Malaysia menyasarkan jualan bulanan sebanyak 1,300 unit.

Berdasarkan kenyataan Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Encik Hironobu Yoshimura, permintaan untuk model SUV sedang meningkat. Oleh itu, Honda Malaysia telah mewujudkan model ini yang luas dan praktikal, tanpa mengorbankan prestasi pemanduan dan keselesaan.

WR-V Serba Baharu, yang tersedia dalam empat varian, menawarkan ciri-ciri yang diminati oleh peminat SUV. Menyelaraskan aspek penampilan, WR-V Serba Baharu hadir dengan gril gaya mesh berwarna krom perak, hiasan bawah bertona perak cerah, dan Aloi Roda Dwi-Tona 17 inci. Tambahan pula, model ini menawarkan aspek pelepasan permukaan (ground clearance) setinggi 207mm, memberikan kelebihan berbanding kenderaan dalam kategori yang lebih tinggi.

Berinovasi lebih jauh, Honda memasukkan ciri-ciri inovatif dan berfungsi untuk keselesaan pelanggan, seperti Cermin Sisi Lipat Automatik, Kemasukan Pintar dengan Butang Push-Start, Penghidup Enjin Kawalan Jauh dan Kunci Automatik Bila Beredar.

Selain itu, WR-V Serba Baharu juga menawarkan ruang yang bersih dan teratur dengan mengoptimumkan ruang kabin, ditambah dengan Penyaman Udara Automatik dan Kerusi Kulit. Model ini juga dilengkapi dengan Paparan Audio berukuran 7-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto Connectivity, 6 Speaker, Kluster Meter TFT 4.2 inci dan Paddle Shift.

Penggerak WR-V Serba Baharu adalah enjin 1.5L DOHC i-VTEC yang menghasilkan kuasa maksimum 121PS dan tork 145Nm. Dipadankan dengan Transmisi Boleh Laras Berterusan (CVT) dan teknologi tukaran G-design, model ini menjanjikan penjimatan minyak dan prestasi pemanduan yang luar biasa.

WR-V Serba Baharu juga menandai peningkatan dalam segi keselamatan, dengan Honda LaneWatch disertakan dalam semua varian dan Honda SENSING yang mengandungi lapan ciri keselamatan. Varian RS pula dilengkapi dengan Honda CONNECT, memberikan tambahan keselamatan, sekuriti dan keselesaan untuk pemilik SUV kecil.

WR-V Serba Baharu tersedia dalam lima pilihan warna, termasuk warna baharu, putih mutiara stellar. Dengan semua penawaran ini, Honda Malaysia percaya bahawa WR-V Serba Baharu ini akan dapat menarik minat golongan professional muda dan pelanggan berkeluarga yang mencari SUV kecil dengan penawaran nilai yang baik.

Untuk maklumat lanjut mengenai WR-V Serba Baharu, para pelanggan boleh melawat 101 pusat jualan Honda di seluruh negara atau hubungi talian bebas tol Honda Malaysia di 1-800-88-2020 atau layari www.honda.com.my.

Previous post

Geely Catatkan Jualan Sihat Melalui Permintaan EV dan Kenderaan Hibrid

Next post

Manjakan Audi Anda: Kempen Servis Baharu untuk Semua Pemilik Audi di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *