Berita Auto

SUV 2024 Hyundai Santa Fe: Kegemilangan atau Kekecewaan?

Model Terbaru 2024 Hyundai Santa Fe – Gaya Kontemporari Atau Pengulangan Estetika Lama?

Hyundai Santa Fe 2024 telah ditemui dan ia memberikan penampilan yang berbeza daripada apa yang kami jangkakan. Menggunakan kata-kata kami sendiri, model ini nampak agak berbeza dalam kulitnya yang sebenar, atau lebih tepat lagi, dalam rangka besinya. Soalan besar di sini ialah, adakah rupa Hyundai Santa Fe ini menarik perhatian anda?

Kami perlu mengakui bahawa jurutera Hyundai telah melakukan kerja yang cemerlang selama 5 tahun terakhir ini, mencipta kereta yang berani, unik, dan tidak takut untuk menunjukkan sedikit personaliti. Walau bagaimanapun, model Santa Fe terbaru ini nampaknya terlalu mirip dengan jenama lain dan secara keseluruhan, ia tidak nampak sebagus dalam gambar.

Sebelum ini, model baru 2024 Hyundai Santa Fe ini telah diperkenalkan dan ianya mendapat banyak perhatian di internet. Ini adalah kerana ramai yang berpendapat bahawa ia memiliki ciri-ciri yang sama dengan Land Rover Defender dan kami bersetuju, namun kami rasa bahawa bahagian belakang kereta ini merosakkan estetika keseluruhannya.

Kami baru-baru ini menemui laman Instagram Korea yang bernama Shorts_Car yang telah menemui sebuah Santa Fe baharu 2024 di tempat letak kereta basement. Kemungkinan besar ia adalah prototaip mengingat bumper depan dan panel rocker yang ditutupi hitam, tetapi dengan sebahagian besar badan yang siap dalam warna putih gloss, SUV ini tidak nampak seburuk yang kami jangka.

Walaupun Santa Fe 2024 ini nampak menarik dari depan, ia mulai kehilangan daya tarikannya dari belakang. Bentuk yang terlalu kotak tidak berfungsi dengan baik dan kami tidak faham mengapa lampu belakang begitu rendah pada fasia. Mereka begitu rendah sehingga mereka bersambung dengan bahagian bawah lengkungan roda belakang.

Kami pernah melihat isu yang sama pada Honda Civic generasi terbaru yang menghadapi banyak kritikan kerana menggantikan rupa muda dan sporty dengan reka bentuk yang lebih matang dan selamat. Walau bagaimanapun, reka bentuk itu semakin diterima oleh semua tetapi kami tidak melihat ini berlaku untuk Santa Fe.

Eviden lain mengenai perubahan drastik dalam reka bentuk adalah bahawa interior juga menampilkan bahasa reka bentuk yang sepenuhnya baru. Namun, kami merasa bahawa jurutera Hyundai telah melampaui batas apabila mereka merancang bahagian belakang kereta ini. Adakah ini akan menjadi halangan dalam hal penjualan atau adakah pembeli akan dapat melihatnya sebagai interior yang cantik?

Secara umum, penampilan baru Santa Fe 2024 yang berani dan kontroversi mungkin memancing reaksi yang berbeza-beza. Dengan perubahan besar dalam estetika dan peningkatan ciri teknologi, ia masih harus dilihat bagaimana ia akan diterima oleh pengguna, dan apakah penampilannya yang unik ini akan menambah atau mengurangkan populariti jenama Hyundai.

Untuk rujukan lanjut dan maklumat lebih terperinci, kami mengesyorkan pembaca mengunjungi Carscoops dan artikel penuh mereka yang boleh diakses melalui pautan ini.

Previous post

Adakah EV Benar-Benar Lebih Mesra Alam Sekitar Daripada ICE?

Next post

Memperingati 70 Tahun Subaru: Perjalanan Inovasi, Petualangan, dan Kelestarian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *