Berita Auto

Rupa Baru Toyota Land Cruiser Prado: Adakah Ini Rupa Terkini?

Penampilan Toyota Land Cruiser Prado Baharu Sebelum Pelancaran Rasmi Pada 1 Ogos 2023

Kami semua berada di tepi tempat duduk kami untuk menjangkakan penampilan Toyota Land Cruiser Prado baharu. Tetapi imej penggoda terkini kini memberikan idea yang baik tentang apa yang diharapkan. Terima kasih kepada pakar di Kolesa yang menggunakan imej yang tersedia untuk mencipta gambaran tentang rupa SUV baharu itu.

Toyota menerapkan gaya retro baharu pada Land Cruiser Prado dengan mempamerkan model FJ62 lewat 1980-an bersebelahan. Seperti model klasik, kenderaan yang akan datang ini juga menampilkan hidung tumpul dengan lampu hadapan empat, suar fender tebal, sisi ringkas, tidak berhias, tingkap besar dan sudah tentu, rak bumbung yang menonjol.

Selain itu, terdapat foto bahagian dalam Toyota Land Cruiser Prado baharu menunjukkan suis batu untuk bertukar antara jarak jauh dan rendah. Walaupun kami tidak mempunyai gambar itu, anda boleh bayangkan. Terdapat perkataan yang menunjukkan terdapat tetapan tengah untuk H4L, mungkin untuk jarak jauh dengan pembezaan dikunci.

Berdasarkan tanda-tanda, Toyota Land Cruiser Prado baharu berkemungkinan menggunakan platform GA-F jenama-over-frame jenama itu, tetapi ini hanya tekanan buat masa ini. Ia mungkin berkongsi pangkalan yang sama dengan Lexus GX kerana ia menggunakan enjin 3.4 liter V6 turbo berkembar yang menghasilkan 349hp dan 649Nm tork, dan mempunyai transmisi automatik 10-kelajuan serta sistem pacuan empat roda penuh dan pembezaan gelincir terhad Torsen yang boleh dikunci seperti yang ditunjukkan dalam penerangan.

Lexus GX menampilkan transmisi standard yang termasuk penggerak empat roda penuh dan differential Torsen limited-slip yang boleh dikunci. Kotak pindah kuasa yang dikawal secara elektronik beralih antara 4WD-High dan 4WD-Low lebih cepat daripada model sebelumnya. Ini mungkin diwarisi oleh model Toyota juga.

Toyota juga mengesahkan bahawa Land Cruiser Prado baharu akan sampai ke Amerika Syarikat tetapi masa pelancaran yang tepat di AS dan butiran harga belum diperkenalkan. Mungkin kita akan mendapatkan gambaran yang lebih baik mengenai info tersebut pada pelancaran pada 1 Ogos 2023.

Jadi, apa pendapat anda semua? Pada pendapat kami, penggambaran ini sangat menarik tetapi kami mempunyai masalah dengan setiap SUV baru yang keluar baru-baru ini yang meniru bahasa reka bentuk Range Rover. Baru-baru ini adalah jenama Korea tertentu dan sekarang juga Toyota. Apakah yang berlaku pada hari-hari apabila identiti jenama adalah sebahagian daripada reka bentuk?

Akhirnya, terima kasih kepada Motor 1 atas maklumat dan gambar. Kami mendapatkan semua ini dari Motor 1 dan artikel penuh mereka boleh ditemui di sini.

Previous post

Mazda MX-5 Tidak Akan Mempunyai Lebih Kuasa Untuk Bersaing Toyota GR86

Next post

Happening! Art of Speed 2023: Kesan Lebih Besar di MAEPS Serdang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *