Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Isuzu D-Max Tingkat Keselamatan dengan Kamera Gostan

Isuzu D-Max Sedia Lebih Selamat: Kamera Gostan/Undur Kini Standard untuk Semua Model Double Cab!

Ini berita terbaru mengenai salah satu trak pikap yang paling disukai di Malaysia – Isuzu D-Max. Tanpa berlengah lagi, marilah kita terus kepada inti pati berita ini yang pastinya akan menarik perhatian para peminat trak pikap.

Isuzu D-Max, yang telah lama dikenali sebagai trak pikap yang lasak dan boleh diharap, kini hadir dengan penambahbaikan dalam aspek keselamatan. Ini tentunya akan menggembirakan hati mereka yang memikirkan keselamatan sebagai keutamaan dalam memilih kenderaan.

Isuzu Malaysia telah mengumumkan bahawa semua model Double Cab kini dilengkapi dengan kamera undur sebagai standard. Kamera undur ini akan memudahkan pemandu ketika ingin memasuki ruang letak kereta, terutama apabila membawa beban berat – sesuatu yang D-Max terkenal kerana keupayaannya.

Sebelum ini, hanya varian tertinggi seperti X-Terrain dan Premium yang mempunyai kamera undur. Tetapi kini, versi 1.9-liter Standard juga akan menikmati ciri yang sama. Ini tentunya merupakan respons yang positif dari Isuzu untuk memenuhi permintaan pelanggan yang mahukan lebih banyak ciri keselamatan dan bantuan ketika memandu.

Menurut Kenkichi Sogo, Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Isuzu D-Max telah menjadi pilihan bagi mereka yang bergantung padanya untuk tugas-tugas harian yang mencabar. Oleh itu, dengan menambah ciri keselamatan ini, ia bukan sahaja melindungi pelaburan pemilik, malah juga memastikan kenderaan bergerak dengan selamat.

Isuzu telah mengambil langkah berani untuk menjadi pengeluar pertama di Malaysia yang menyediakan kamera undur sebagai ciri standard untuk semua model Double Cab. Kamera ini ditempatkan dengan kemas di sisi pemegang ruang barangan belakang dan memaparkan imej yang sangat jelas melalui skrin sentuh tujuh inci yang baru untuk infotainment dalam model 1.9-liter Standard. Tambahan pula, head unit ini dilengkapi dengan sambungan Bluetooth, memudahkan pemandu mengakses muzik dari telefon pintar.

Juga, untuk keperluan pengecasan, model 1.9-liter Standard kini dilengkapi dengan dua slot USB di bahagian depan – Type A dan Type C.

Satu lagi penambahbaikan yang diperkenalkan adalah pada bahagian luaran di mana pemegang pintu dan ruang barangan belakang kini dalam warna yang sama dengan warna badan, berbanding sebelum ini yang berwarna perak.

Apa yang menarik, harga untuk model 1.9-liter Standard yang dipertingkat ini hanya naik sedikit sahaja berbanding model sebelumnya, dengan kenaikan sebanyak RM1,500. Harga jualan Semenanjung Malaysia bermula dari RM 105,599.20 (atas jalan tidak termasuk insurans).

Untuk maklumat lanjut mengenai Isuzu D-Max yang dipertingkat ini, layari laman web rasmi mereka di pickuptruck.isuzu.net.my atau halaman Facebook mereka di https://www.facebook.com/ISUZU.DMax.Malaysia/.

Terima kasih kerana menyertai kami di Gohed Gostan dalam perjalanan ini untuk meneroka inovasi terbaru dalam dunia automotif. Tetap berhubung untuk lebih banyak berita dan ulasan menarik! Selamat memandu dengan penuh keselamatan dan keselesaan bersama Isuzu D-Max!

Previous post

Sambutan Megah 38 Tahun Proton Saga di Mini Karnival

Next post

Modenas Lancar Kempen “Payung Kaw Kaw” Merdeka!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *