Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Adakah Tesla Akan Menawarkan Diskaun di Malaysia Sebagaimana di Kanada?

Tesla Mengurangkan Harga Inventori Baru di Kanada, Adakah Malaysia Akan Menyusul? Menganalisis Potensi Diskaun Model Y & Model 3 Di Pasaran Tempatan

Telah dinyatakan bahawa Tesla, jenama kenderaan elektrik Amerika yang terkenal, baru-baru ini mengurangkan harga inventori baru di Kanada. Kini, dengan penubuhan Tesla di Malaysia, timbul soalan berkenaan kebarangkalian penurunan harga serupa di negara kita.

Harga Model 3 kini serendah $37,940 di Kanada, mencadangkan kemungkinan diskaun $700 hingga lebih $5,000. Sementara itu, diskaun untuk Model Y adalah kurang ketara, mencecah sehingga USD 2,770 dan kebanyakannya digunakan untuk varian Performance.

Dalam tempoh kurang daripada seminggu sejak pelancaran Model Y di Malaysia, ramai penggemar Tesla mungkin tertanya-tanya tentang potensi diskaun serupa. Walaupun kami menganggap ini terlalu awal untuk dijangka, penurunan harga mungkin menjadi kenyataan dalam masa terdekat.

Tesla baru-baru ini memperkenalkan Model Y di Malaysia dalam tiga varian: Jarak Jauh AWD berharga RM246,000, Performance AWD berharga RM288,000, dan Jarak Standard RWD berharga RM199,000. Ini menunjukkan bahawa potensi untuk menikmati Model Y dengan harga kurang daripada RM200,000 sudah ada.

Mengambil kira penurunan harga di Kanada, tidak mustahil bagi kita untuk membayangkan Model 3 ditawarkan di pasaran Malaysia pada harga kurang daripada RM250,000. Ini adalah berita baik bagi kita semua di Malaysia kerana kami mempunyai tawaran terbaik untuk model ini di antara semua negara di pasar ASEAN.

Namun, patut diingatkan bahawa Tesla mungkin cuba untuk membersihkan sebanyak mungkin inventori Model 3 sebelum pelancaran versi baharu pada akhir tahun ini. Versi yang dikaji semula ini dijangka akan diumumkan pada akhir 2023, dan produksi dijangka akan bermula segera selepas itu.

Tesla-Model-Y_main-1.0

Dengan kata lain, adakah Tesla akan menawarkan diskaun yang serupa di Malaysia? Kami mungkin perlu menunggu dan melihat. Bagaimanapun, kenyataan ini mencadangkan bahawa Tesla mungkin mampu menawarkan lebih banyak penurunan harga di masa depan. Jadi, jika anda sedang mempertimbangkan untuk memiliki Tesla, mungkin berbaloi untuk menunggu lebih lama sedikit. Tetap ikuti perkembangan terkini di GohedGostan.com.

Prinsip dan Objektif Tesla

Kami menghargai dan melindungi manusia, planet, harta, dan produk dengan mengekalkan tempat kerja yang selamat, sihat, selamat, dan peka terhadap alam sekitar tanpa kompromi untuk produksi atau keuntungan. Menyokong misi dan garis panduan Tesla, sesiapa sahaja yang menjalankan kerja untuk Tesla, sama ada bagi pihak Tesla atau di lokasi Tesla, dijangka untuk memasukkan dan menunjukkan prinsip dan objektif EHS&S berikut:

  • Nilai kehidupan manusia.
  • Menjadi suara nurani dalam organisasi.
  • Menunjuk dengan contoh.
  • Bercakap, eskalasi isu awal dan dengan kuat.
  • Mewujudkan budaya kepercayaan dan hormat.
  • Bersedia, sedar dan bersedia untuk bertindak balas.
  • Mematuhi undang-undang dan peraturan.
  • Mengurangkan risiko secara proaktif.
  • Melibatkan dan mendorong penyertaan daripada pekerja dan pihak berkepentingan kami.
  • Berusaha untuk mengurangkan kesan alam sekitar.
  • Mengurangkan risiko secara proaktif dengan menggunakan hierarki kawalan dan prinsip rekabentuk keselamatan asal.
  • Amalkan perancangan dan pengambilan keputusan yang bertanggungjawab secara sosial dan alam sekitar.
  • Menerima prestasi manusia dan organisasi melalui pembelajaran dan peningkatan berterusan. Memastikan dan mengesahkan kawalan dan langkah-langkah perlindungan.
  • Menggunakan pemikiran prinsip pertama untuk menyelesaikan masalah secara inovatif dan cepat. Melaporkan secara telus.
  • Mengiktiraf dan memberi ganjaran kepada kecemerlangan EHS&S.

Previous post

Memperingati 70 Tahun Subaru: Perjalanan Inovasi, Petualangan, dan Kelestarian

Next post

Kebangkitan Saab Semakin Dekat: Pelabur Rahsia Buat Perjanjian Pada Ogos

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *