Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Proton X50 Edisi R3 Rayakan Ulang Tahun Ke-20 R3

200 unit Proton X50 Edisi R3 akan disediakan untuk orang ramai.

Pengeluar kereta kebangsaan PROTON memperkenalkan pakej aksesori R3 untuk Proton X50 di Malaysia Autoshow 2023 sempena ulang tahun ke-20 R3. Konsep Pakej Aksesori Edisi Ulang Tahun ke-20 R3 telah dipersembahkan di Malaysia Autoshow pada model Proton X50 1.5 TGDi Flagship.

Pakej aksesori R3 direka untuk meraikan dua dekad penglibatan Proton dalam sukan bermotor, dan ia termasuk R3 Aerokit yang direka khas (depan, sisi, belakang, dan spoiler atap), R3 Flow Formed 18” Lightweight Alloy Wheels, R3 Bonnet Stripe, R3 Front Grille Logo, R3 20th Anniversary Exterior and Interior Nameplate, R3 Vehicle Registration Number Holders (depan dan belakang), dan R3 3D Carpet Mats. Pakej aksesori boleh didapati hanya dengan RM99, dan pelanggan yang berminat boleh membuat tempahan semasa pameran dengan hanya RM599 (RM500 untuk Proton X50 dan RM99 untuk pakej aksesori) dengan penghantaran yang dijangka bermula pada bulan Oktober tahun ini.

Pakej aksesori R3 adalah peringatan yang tepat kepada peminat mengenai warisan prestasi dan sukan bermotor PROTON. PROTON akan menyambut ulang tahun ke-40 penubuhan pada tahun 2023, dan pencapaiannya dalam dunia rali dan perlumbaan litar adalah sebahagian penting daripada sejarahnya. Syarikat ini juga hampir melangkah ke segmen Kenderaan Tenaga Baru (NEV) dengan pelancaran yang akan datang Proton X90.

Kereta pameran ini berwarna hitam khas jenama yang akan eksklusif untuk model tersebut. Pakej aksesori R3 direka untuk menarik peminat yang mahu tampilan unik untuk Proton mereka. Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif, PROTON, berkata, “Kami menghargai peminat dan penganjur kami yang telah setia selama bertahun-tahun, jadi produk seperti kereta pameran R3 direka untuk menarik minat mereka.”

Konsep Pakej Aksesori Edisi Ulang Tahun ke-20 R3 dipersembahkan di Malaysia Autoshow pada model Proton X50 1.5 TGDi Flagship, dan ia terdiri daripada R3 Aerokit yang direka khas (depan, sisi, belakang, dan spoiler atap), R3 Flow Formed 18” Lightweight Alloy Wheels, R3 Bonnet Stripe, R3 Front Grille Logo, R3 20th Anniversary Exterior and Interior Nameplate, R3 Vehicle Registration Number Holders (depan dan belakang), dan R3 3D Carpet Mats.

Pakej aksesori R3 untuk Proton X50 akan tersedia hanya dengan RM99, dan pelanggan yang berminat boleh membuat tempahan semasa pameran dengan hanya RM599, yang mana RM500 untuk Proton X50 dan RM99 untuk pakej aksesori. Pakej ini dilancarkan sempena ulangtahun ke-20 R3, menandakan dua dekad penglibatan Proton dalam sukan permotoran. Penghantaran dijangka bermula pada Oktober tahun ini.

Previous post

Tawaran Eksklusif GWM ORA Good Cat Dan 3 Model NEV Baharu

Next post

JPJ Benarkan Perbaharuan Lesen Memandu Sehingga 10 Tahun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *