Bisnes

Tidak Lama Kemudian … Ferrari Malaysia Dapat Pengedar Baharu

Ong Beng Seng Mengambil Alih Pengedaran Ferrari Di Malaysia

Billionair kelahiran Ipoh, Ong Beng Seng terkenal dengan perniagaan hotel dan gaya hidup di Singapura serta Malaysia.

Menariknya, bilionair Malaysia ini telah menjual kereta Ferrari di Singapura sejak 2009 apabila beliau mengambil alih perniagaan Ferrari daripada Hong Seh Motors Singapura yang merupakan perniagaan milik dan kendalian keluarga.

Hong Seh pernah dan masih dalam perniagaan Marin, Kapal Layar dan Pajakan di Singapura dan orang yang rapat dengan perkara itu menyatakan bahawa mereka ‘diminta’ dengan baik oleh pemilik jenama untuk melepaskan perniagaan Ferrari di Singapura yang mereka pegang dari 1982 hingga 2009 tanpa sebarang isu.

Dengan Naza Italia pula, nampaknya perkara yang sama telah berlaku dan Komoco Cars yang merupakan unit perniagaan automotif Ong Beng Seng (di Singapura) akan mengambil alih perniagaan jualan dan perkhidmatan Ferrari di Malaysia dengan dokumen yang ditandatangani hanya minggu ini antara kedua-dua pihak (prinsipal serantau Ferrari).

Bilik pameran Ferrari Malaysia yang baharu nanti akan berada di Glenmarie (hab automotif Malaysia kita).

Pengumuman rasmi akan dikeluarkan pada 8 April 2023 ini dan semua butiran (lokasi dan tarikh mula operasi) akan dikongsi dengan media perniagaan dan permotoran Malaysia.

Sementara itu, Naza akan terus menjual kenderaan Maserati tanpa sebarang isu (Maserati berada di bawah Stellantis Group dan tiada kaitan dengan Ferrari sejak 2021) di Malaysia dan ia adalah perkara biasa kerana bilik pameran Maserati di sepanjang Lebuhraya Persekutuan sedang dalam proses pembinaan. diubah suai kepada ‘rupa dan rasa’ global Maserati yang serba baharu. Pelaburan besar baharu ini mengesahkan kedudukan Maserati di Malaysia bersama Naza.

Mereka yang berkenaan di Naza Auto Mall telah berkongsi dengan kami bahawa bilik pameran Ferrari semasa (Naza Italia) yang akan bersara tidak lama lagi akan ditukar menjadi bilik pameran kereta super mewah yang akan menjual kenderaan mewah yang sangat istimewa.

“Dato’ Ong Beng Seng (lahir Januari 1946) ialah seorang ahli perniagaan bilionair Malaysia yang berpangkalan di Singapura dan suami kepada Christina Ong. Beliau ialah pengasas organisasi Hotel Properties yang berpangkalan di Singapura, dan pemegang saham dalam banyak perniagaan. Forbes menganggarkan nilai bersih Ong dan isterinya pada $1.8 bilion (sehingga Julai 2014), menjadikan mereka orang ke-15 terkaya di Singapura.” menurut Wikepedia.

Previous post

Proton X90 Akan Tetap Berjaya Walaupun Tanpa Apple CarPlay/Android Auto

Next post

Tahukah Anda Volkswagen Pernah Membina Golf V10 500Hp Dengan AWD?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *