Berita Auto

Maserati Grecale GT Hybrid 2023 Dilancarkan Oleh Naza Italia

Maserati Grecale GT terbaru menawarkan ciri-ciri “terbaik dalam kelasnya”.

Naza Italia baru saja mengumumkan Maserati Grecale GT hybrid 2023, yang telah digambarkan oleh pembuat kereta Itali sebagai “The Everyday Exceptional” dengan keseimbangan yang tepat antara kebolehgunaan, elegan, prestasi, dan inovasi, menjamin prestasi, keselesaan, dan keselamatan, semuanya dalam satu pakej bergaya.

Perkataan “Grecale” diinspirasikan angin Timur Laut Mediterrania dan SUV ini direka di makmal Maserati di Modena. Dilancarkan secara rasmi pada tahun 2022, kereta ini menambahkan segmen SUV yang baharu kepada barisan jenama trident dan menunjukkan kebolehannya dengan enjin pembakaran dalaman, hibrida, dan kenderaan elektrik (EV).

Encik Farid Sulaiman, CEO, Naza Italia berkata, “Berikutan pratonton Maserati Grecale Trofeo di Malaysia pada Jun tahun lalu, Naza Italia berbesar hati memperkenalkan Grecale dalam versi GT Hybrid 2023 hari ini. Kami berbesar hati mempersembahkan pilihan varian enjin ini untuk pelanggan kami di Malaysia, yang terus mencari keterujaan dan keinginan dalam Grecale.”

Didatangkan dengan enjin empat silinder 2.0 liter bersama sistem hibrida ringan, Maserati Grecale GT menghasilkan kuasa sebanyak 300hp dan tork sebanyak 450Nm yang memacu kereta dari keadaan berhenti ke 100km/j dalam hanya 5.6 saat dan mencapai kelajuan tertinggi sebanyak 240km/j.

Selain itu, Maserati Grecale GT juga menampilkan simbol baharu jenama itu yang pertama kali diperkenalkan pada Maserati MC20, serta gril rendah, garisan badan yang tajam, lampu ekor bumerang, diinspirasikan oleh Giugiaro 3200 GT dan anggun hampir coupe seperti reka bentuk bumbung dan paip ekzos empat untuk kemasan yang lebih sporty.

 Maserati Grecale GT mempunyai senarai ciri yang mengagumkan dan “terbaik dalam kelas”, terutama dari segi keluasan dan keselesaan tetapi juga dalam ruang dalaman, kebolehgerakan, pengendalian, pecutan, kualiti bunyi dan penggunaan bahan berkualiti tinggi yang menarik seperti kayu , gentian karbon dan kulit.

Hibrid Maserati Grecale GT berukuran 4,846mm panjang, 1,670mm tinggi dan 2,163mm lebar (termasuk cermin sayap). Kereta itu juga menampilkan jarak roda 2,901mm, yang memainkan peranan utama dalam keluasan kabin belakang dan keseluruhan rasa lapang dan selesa kereta itu.

Dalaman kereta ini telah dikemaskinikan dengan penambahbaikan besar-besaran dimana setiap perkara kini berpandukan sentuhan dan untuk pertama kalinya, jam klasik Maserati kini menjadi digital. Sistem hiburan pusat juga dibahagikan kepada dua skrin, skrin pusat 12.3 inci di atas untuk hiburan dan unit 8.8 inci di bawah untuk kawalan tambahan.

Secara keseluruhan, Maserati Grecale GT Hybrid kini lebih dilengkapi dan kelihatan lebih baik berbanding sebelum ini dan boleh didapati dengan harga serendah RM598,000 termasuk duti dan cukai tempatan, sebelum pilihan penyesuaian, cukai jalan dan insuran serta termasuk liputan Jaminan Standard 3 tahun tanpa had jarak tempuh.

Berminat? Layari laman web Maserati Malaysia dan atau hubungi Naza Italia di 03 7956 8599 di Petaling Jaya, dan pandu uji Grecale baharu hari ini.

Previous post

Mengapa Menyeberang Jambatan Yang Tenggelam Berbahaya

Next post

Chery Cars Malaysia Sedang MEREKRUT Sekarang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *