Berita Auto

Semua Model Mercedes-Benz GLS Generasi Ke-3 Dapat Facelift

Mercedes-Benz GLS dan pelbagai variannya telah diberi reka bentuk dan kemas kini teknologi.

Inilah masanya bagi SUV Mercedes-Benz yang lebih besar untuk dikemas kini. Pada awal Februari, kami mendapat pemuatan semula keluarga GLE penuh dan kini kami mendapat model GLS yang dipertingkatkan. Keluarga GLS agak baru untuk Mercedes-Benz, memulakan kerjayanya pada generasi pertama pada tahun 2006 sebagai ‘GL’. Generasi kedua muncul pada tahun 2013 dan telah dinamakan semula kepada GLS apabila model ini diubahsuai pada tahun 2016. Generasi ketiga muncul pada tahun 2020 dan datang dalam varian Benz, AMG dan Maybach. Model facelift generasi ke-3 2023 akan tiba di bilik pameran menjelang Q3 di pasaran terpilih.

Perubahan Kepada model Benz GLS Standard

Dari segi rupa, gril radiator telah direka semula sepenuhnya. Kini terdapat empat louvre mendatar yang tergalvani di bawah naungan ‘Silver Shadow’ untuk model Benz. Bampar dan pelindung palsu juga telah dibentuk semula dengan salur masuk udara bersepadu dan sekeliling high-gloss hitam.

Grafik lampu belakang menampilkan grafik baharu dalam bentuk tiga blok dalam setiap kelompok. Roda aloi ringan 20″ berbilang jejari baharu dalam kelabu Himalaya kilauan tinggi telah ditambah.

Di dalam, dua pilihan warna upholsteri kulit baharu telah ditambah – Catalana Beige dan Bahia Brown. Terdapat juga kemasan kemasan baharu dengan kemasan kayu Glossy Brown Lime kini standard dan Manufaktur hitam berkilat dengan garisan mengalir kini tersedia pada model bukan Maybach. Bolong udara dalaman kini tergalvani dalam Silver Shadow.

Perubahan kepada Mercedes-Maybach GLS

Maybach GLS sebenarnya boleh didapati di Malaysia, jadi mungkin ada yang berminat untuk mengetahui perubahan yang diharapkan sekiranya facelift itu dibawa masuk juga. Selain grafik taillamp baharu, satu set roda Maybach forge 23″ baharu dengan penutup bolt roda forge telah ditambahkan pada senarai pilihan.

Di dalam, pencahayaan ambien dengan unjuran animasi corak Mercedes-Maybach telah dimasukkan sebagai standard. Sarung tempat duduk telah direka bentuk semula dengan quilting corak berlian dengan tebuk khusus. Kombinasi warna eksklusif baharu telah ditambah untuk bahagian dalam: Manufaktur kristal putih/kelabu perak mutiara dan Manufactur mahogani coklat/macchiato beige.

Perubahan Kepada model Mercedes-AMG GLS

Seperti model lain, grafik lampu belakang LED baharu adalah faktor pembezaan terbesar. Bahagian hadapan kini menampilkan lambang AMG dan bukannya bintang Mercedes. Kaliper brek kini selesai dengan warna merah dan animasi cahaya AMG tertentu dimainkan melalui projektor logo. Di dalam, kulit nappa digunakan untuk upholsteri.

Peralatan standard telah dinaik taraf dan stereng AMG Performance baharu kini disertakan. Penstabilan roll dan suspensi udara telah diberikan kemas kini perisian dan persediaan baharu.

Perubahan Biasa Lain Model Benz, Maybach dan AMG GLS

  • Kemasan cat baru
    • Sodalite Blue metallic
    • Manufactur Alpine Grey non-metallic
  • Reka bentuk stereng baharu dengan kawalan sentuh pada jejari
  • MBUX dikemas kini dengan rupa paparan baharu
    • Pengaktifan Pembantu Suara tanpa kata kunci “Hey Mercedes”.
    • Sistem hiburan berbilang tempat duduk MBUX pilihan
    • 7 skema warna yang selaras dengan pencahayaan ambien
  • Dua port USB keluaran 100W untuk belakang konsol tengah
  • Kawalan Udara Memberi tenaga dengan penapis dua peringkat
  • Fungsi Bonet Lutsinar dalam mod Offroad

Previous post

Waranti Tambahan & Ganjaran Sehingga RM200 Dari Continental

Next post

Passat, Tiguan, T-Roc Seterusnya Adalah Kereta ICE Terakhir Jenama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *