Uncategorized

Adakah McLaren Bakal Lancar SUV 4-Pintu Pada 2028?

Penerus hiperkereta hibrid McLaren P1 bakal hadir pada 2026

Oh, bagaimana gengsi mereka telah pudar. Ingat lagi masa duhulu, jenama seperti Bentley dan Rolls-Royce selalu mengatakan “kami tidak akan pernah membina SUV”, tetapi kini, kenyataan itu tidak lagi relevan. Kini, McLaren mungkin akan menyertai senarai pengeluar yang menentang DNA mereka dan membina SUV.

Tentu saja, pada tahap ini, seseorang seharusnya tidak terkejut lagi. Dengan SUV menjadi jenis kenderaan yang lebih disukai dan menggantikan sedan yang selama 50 tahun menjadi popular, walaupun McLaren tidak mahu membina SUV, dari segi kewangan, ia, tidak dapat dinafikan, satu idea yang baik.

Baru-baru ini, McLaren mengadakan mesyuarat peniaga global dan sumber daripada pengeluar superkereta British itu mengatakan bahawa jenama tersebut sedang bekerja dengan hiperkereta hibrid baharu yang mungkin menjadi penerus P1 yang ikonik, diikuti oleh model 4-tempat duduk, 4-pintu pada 2028. Adakah itu SUV pertama mereka?

Namun, setakat ini, itu sajalah yang kami tahu. Apabila ada maklumat tambahan, kami akan mengemaskininya untuk anda, pembaca setia kami. Tetapi buat masa ini, itu adalah semua butiran konkrit yang kami ada, dan kami tidak akan berspekulasi terlalu banyak. Namun, kami yakin bahawa McLaren akan membina SUV dan bukan sedan atau kereta “Gran Coupe”.

Sumber anonim yang menghadiri mesyuarat peniaga global McLaren mengesahkan bahawa bendera hibrid baharu dalam Siri Ultimate syarikat akan datang pada 2026, dengan Siri Ultimate termasuk kereta seperti Senna, Speedtail, dan Elva.

4-Door-McLaren-4.0

Selain itu, sumber anonim itu juga mengesahkan bahawa sistem hibrid baharu akan lebih ringan sekitar 70 peratus berbanding dengan model McLaren sekarang, dan ia juga akan menghasilkan lebih banyak kuasa kuda. Ini adalah berita menarik, terutamanya kepada kami yang lebih mengutamakan hibrid daripada kenderaan elektrik sepenuhnya.

Jadi, untuk ringkasan, McLaren sedang bekerja dengan penerus hibrid P1 yang tamat pengeluaran pada 2015 dan kemudian akan melancarkan model 4-tempat duduk, 4-pintu yang mungkin atau mungkin tidak (kami yakin 80 peratus ia akan menjadi SUV, tetapi semuanya spekulasi untuk sekarang) menjadi SUV. Jadi pastikan anda tetap mengikuti gohedgostan.com untuk mengikuti perkembangan cerita ini.

Sementara kita menunggu pengumuman rasmi daripada McLaren, mari kita bayangkan bagaimana SUV McLaren itu akan kelihatan. Adakah ia akan mempunyai garis-garis reka bentuk yang agresif dan aerodinamik seperti supercar mereka yang sedia ada? Atau adakah ia akan mengambil pendekatan yang lebih praktikal dan selesa untuk memenuhi keperluan keluarga moden? Apa pun pilihannya, kita yakin SUV daripada McLaren pasti akan menarik perhatian di jalan raya.

Satu lagi perkara yang menarik untuk dijangka ialah bagaimana McLaren akan menyesuaikan teknologi hibrid mereka untuk SUV. Adakah mereka akan mencipta sistem hibrid yang lebih cekap untuk meningkatkan jarak tempuh? Atau adakah mereka akan fokus pada peningkatan prestasi dan kelajuan? Hanya masa sahaja yang akan dapat menjawab persoalan ini.

Terlepas daripada spekulasi dan jangkaan, yang pasti ialah McLaren akan terus menggemparkan dunia automotif dengan inovasi mereka. Jadi, teruskanlah bersama kami di gohedgostan.com untuk mendapatkan berita terkini mengenai SUV McLaren dan pelbagai topik menarik mengenai dunia automotif.

Dalam pada itu, kami di gohedgostan.com ingin mengucapkan terima kasih kepada Motor1 atas informasi dan gambar yang mereka kongsikan. Anda boleh membaca artikel penuh Motor1 di sini.

Previous post

Skandal Keselamatan: Adakah Jualan Perodua Axia dan Toyota Vios Akan Terjejas?

Next post

Siapa Yang Salah? Mak, Bapak Atau Anak?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *