Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Peugeot Kini Ada Trak Pikap Diberi Nama Landtrek Dengan Harga RM120K

Trak pikap Peugeot Landtrek secara rasmi tiba di Malaysia dengan tanda harga yang menarik.

Pagi tadi, Bermaz Auto melancarkan Peugeot Landtrek serba baharu mereka – trak pikap double cab yang diimport sepenuhnya. Landtrek telah dipratonton awal tahun ini dan pelancarannya di Malaysia mewakili penampilan sulung papan nama itu di Asia Pasifik. Kemudian, Stellantis akan memulakan pengeluaran Landtrek di kilang Gurun mereka untuk jualan tempatan dan eksport ke pasaran lain di rantau ini.

Peugeot-Landtrek-Malaysia-launch-1.0

Semasa pelancaran, hanya satu spesifikasi Peugeot Landtrek boleh didapati dengan hanya satu pilihan powertrain – yang bukan kebiasaan untuk kebanyakan penyertaan trak pikap di sini.

Landtrek 1.9D Allure membawa kuasa daripada diesel turbo 4 silinder yang menghasilkan 150 hp pada 4,000rpm dan tork 350Nm antara 1,800rpm dan 2,800rpm.

Apabila ditanya sama ada ini adalah enjin yang sama yang terdapat dalam Isuzu D-Max dan Mazda BT-50 baharu, Bermaz berkata ia adalah enjin yang berbeza sama sekali.

Kotak gear ialah automatik konvensional 6-kelajuan dengan 2WD Tinggi, 4WD Tinggi dan 4WD Rendah boleh dipilih melalui suis berputar. Terdapat pembezaan penguncian mekanikal di bahagian belakang.

Peugeot Landtrek sebenarnya berasaskan Changan Kaicene F70 tetapi menampilkan kerja-kerja kejuruteraan dan reka bentuk yang dilakukan oleh syarikat Perancis itu. Peralatan termasuk lampu depan LED, lampu siang LED, pengelap auto, cermin sisi berkuasa boleh laras dan lipat, tempat duduk berkuasa hadapan boleh dilaras dengan sokongan lumbar, kamera tempat letak kereta 360 darjah dengan pandangan 3D, stereng bahagian bawah rata, paparan warna 4.2″ untuk kluster instrumen, dan unit infotainment 10″ dengan Android Auto dan Apple CarPlay berwayar.

Dari segi keselamatan, terdapat 6 beg udara, semua bantuan brek dan kestabilan yang diharapkan, anchor points dan peringatan tali pinggang keledar. Walau bagaimanapun, sistem keselamatan lanjutan terhad kepada Lane Departure Warning sahaja. Dari segi estetik, Peugeot Landtrek menonjol daripada yang lain dengan pilihan warna yang meriah, dalaman yang bergaya dan penggunaan trim krom luaran yang sangat baik.

Lantai belakang trak itu dikatakan paling besar dalam kelasnya. Bedliner tidak ditunjukkan semasa pelancaran tetapi akan dilengkapi apabila Landtrek memasuki bilik pameran Peugeot Malaysia. Perlu juga diperhatikan bahawa lantai trak mempunyai lampu LED dan soket 12V. Juga penumpang belakang mendapat lubang penghawa dingin mereka sendiri dan port pengecasan USB.

Peugeot Landtrek 1.9D Allure mempunyai harga jualan RM118,888 di Semenanjung Malaysia untuk pelanggan persendirian. Ia didatangkan dengan waranti pengeluar selama 5 tahun/100,000km dan tersedia dalam warna berikut:

  • Ceramic White
  • Silver Grey
  • Magnetic Blue
  • Red Rubi
  • Rockstone Grey
  • Olea Green
Previous post

Kerajaan Akan Mengkaji Monopoli Touch ‘N Go

Next post

Toyota Vios Semua Baharu Kini Di Malaysia - Harga Dari RM90,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *