Berita Auto

Toyota Vios Semua Baharu Kini Di Malaysia – Harga Dari RM90,000

Toyota Vios 2023 ini hadir dengan ciri-ciri menarik di dalam dan luar.

“Ini bukan Vios yang anda kenal. Ini adalah Toyota Vios semua baharu.”

UMW Toyota Motor melancarkan Toyota Vios yang sangat popular edisi keempat, sebuah sedan subkompak yang telah menjadi jualan palingt laris dalam pasaran kereta bukan nasional Malaysia sejak diperkenalkan pada 2003 dengan lebih daripada setengah juta unit sudah dijual.

Toyota Vios_02

Model baharu yang dinanti-nantikan ini menawarkan prestasi yang lebih baik, pecutan lebih pantas dan teknologi baharu, menjadikannya pilihan yang lebih menarik untuk pelanggan yang mencari kereta yang boleh dipercayai, cekap dan mampu milik.

Toyota telah menggabungkan teknologi automotif termaju dengan spesifikasi yang dinaik taraf untuk memberikan nilai pemilikan unggul Toyota Vios semua baharu dalam hampir setiap aspek dan menggantikan bukan sahaja Toyota Vios sebelumnya, tetapi juga beberapa pesaingnya.

Toyota Vios 2023 baharu ini berharga daripada RM90,000 sehingga RM96,000 untuk model spesifikasi teratas (OTR sebelum insurans), jadi jelas sekali, pemandu akan dapat menikmati paparan gred tinggi dan keselesaan yang lebih baik dengan reka bentuk semula tempat duduk hadapan untuk postur pemanduan yang selesa dan sokongan yang lebih baik. Ciri baharu seperti Paddle Shifter dan Electronic Parking Brake menambah keselesaan kepada semua pemandu.

Toyota Vios 2023 ini dikuasakan oleh enjin 1.5 liter DOHC Dual VVT-i yang telah dicuba dan diuji, yang telah dipertingkatkan untuk memberikan prestasi yang lebih kukuh yang dipasangkan dengan CVT 7-kelajuan baharu dengan Sequential Shiftmatic memberikan pecutan lebih pantas serta meningkatkan kecekapan bahan api.

Toyota-Vios-2.0

Sementara itu, anda yakin dengan standard keselamatan yang tinggi dengan Toyota Safety Sense (TSS) disertakan yang merupakan ciri keselamatan yang tinggi untuk pemandu dan penumpang yang menggunakan teknologi canggih. TSS memberi amaran kepada pemandu tentang bahaya dan bertindak secara autonomi untuk mencegah atau mengelakkan perlanggaran.

Bahagian dalamannya juga ditambah baik dan tidak seperti bahagian hadapan Toyota Vios 2023 serba baharu yang kelihatan serupa dengan Camry, bahagian dalamannya lebih sporty dan muda, dengan paparan pemacu digital yang jelas dan tajam serta kamera 360° dan 9 inci skrin infotainment pusat dengan Android Auto dan Apple CarPlay tanpa wayar.

Toyota Vios 2023 baharu ini turut menampilkan brek pakir elektronik dengan pengecasan tanpa wayar dan port USB yang berlimpah serta paddle shifter yang menjadikan bahagian dalam lebih moden dan luas.

Vios serba baharu ini ditawarkan dalam dua varian iaitu 1.5 G (AT) Advanced dan 1.5 E (AT) yang mempunyai nilai cemerlang, yang boleh didapati dalam lima pilihan warna dengan Spicy Scarlet menjadi pilihan baharu.

Toyota Vios baharu ini didatangkan dengan waranti 5 tahun dan perbatuan tanpa had. Pemilik juga akan menikmati Road Assist 24 jam/7 hari dan langganan tiga tahun percuma untuk Toyota Vehicle Telematics System yang memantau lokasi kereta pada setiap masa.

Mencerminkan keyakinan Toyota terhadap kebolehpercayaan dan ketahanan produknya, Toyota Vios sentiasa menjadi kenderaan yang “bangga dimilik” yang menjangkau khalayak luas yang telah terjual dengan baik di negara ini sejak ia mula diperkenalkan, dan akan terus melakukannya tahun-tahun akan datang.

Menariknya, pelanggan mendapat pelbagai pilihan, terima kasih kepada pelbagai varian dan aksesori untuk membantu pelanggan menyesuaikan kenderaan mereka mengikut pilihan mereka.

Selain itu, pandu uji Toyota Vios kegemaran anda semasa acara ‘Showroom Weekender’ dan alami kegembiraan dan kebebasan pemilikan kereta yang lancar.

UMW Toyota Motor akan menawarkan hadiah pandu uji eksklusif di semua bilik pameran di seluruh negara dari 24 hingga 26 Mac 2023.

Pelanggan boleh menghubungi nombor bebas tol Toyota 1-800-8-TOYOTA (1800-8-869682) untuk maklumat lanjut atau bantuan.

Previous post

Peugeot Kini Ada Trak Pikap Diberi Nama Landtrek Dengan Harga RM120K

Next post

Langkah CJPT Mempertingkatkan Taraf Hidup Masyarakat Asia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *