Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Trak Pikap Peugeot Landtrek Akan Dilancarkan Dengan Harga RM123K

Trak pikap Peugeot Landtrek sedang disediakan untuk pelancaran Malaysia.

Segmen trak pikap telah lama dikuasai oleh jenama Jepun di Malaysia. Tidak lama lagi, ini akan berubah apabila Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) sedang bersiap sedia untuk pelancaran Peugeot Landtrek mereka.

Landtrek ialah trak pikap pertama Peugeot dalam beberapa tahun, muncul secara rasmi pada Februari 2020 dengan kejuruteraan disumbangkan oleh Changan. Dalam masa beberapa bulan sahaja, trak pikap itu dilihat di USJ.

Kini, nampaknya BAASB akhirnya bersedia untuk penampilan sulung kenderaan itu di Malaysia (dan Asia Pasifik) dengan buku pesanan dibuka di semua pengedar sah Peugeot di seluruh negara. Harga bermula pada RM123,000.

Peugeot-Landtrek_4x4 1.0

Trak pikap biasanya datang dalam pelbagai jenis gaya, tetapi nampaknya Peugeot Landtrek diposisikan lebih untuk aplikasi gaya hidup di Malaysia. Oleh itu, tidak mungkin trak itu akan tersedia dengan kabin tunggal tanpa ciri istimewa, walaupun versi sedemikian tersedia di pasaran tertentu.

Sebaliknya, ia akan tersedia di Malaysia dengan kabin berkembar dengan set ciri dan peralatan yang sangat menarik. Ini termasuk skrin HD 10″ dan reka bentuk kabin moden yang memikat yang kami jangkakan daripada kenderaan penumpang Peugeot. Ini termasuk suis togol, lampu tandatangan LED, serta tempat duduk bangku belakang modular dengan sandaran belakang boleh lipat.

Ciri-ciri lain yang kami difahamkan termasuk penyaman udara dwi zon, sambungan Android Auto/Apple CarPlay, pencahayaan katil trak LED, 6 beg udara dan kamera pakir 360 darjah.

BAASB berkemungkinan akan melengkapkan Peugeot Landtrek dengan enjin turbodiesel 1.9L 4-silinder yang berkemampuan 150PS dan tork 350Nm. Ini bukan motor Isuzu yang menggerakkan D-Max dan BT-50, tetapi motor lain yang diperoleh dari China. Automatik 6-kelajuan menghantar kuasa ke roda.

Peugeot Landtrek juga berkemungkinan akan dipasang secara tempatan di kilang Stellantis di Gurun, Kedah. Ini akan menjadikannya trak pemasangan tempatan ketiga di Malaysia selepas Toyota Hilux dan Isuzu D-Max. Ia juga akan menjadi salah satu daripada dua trak pikap yang ditawarkan oleh jenama dari Barat selepas Ford Ranger. Chevrolet Colorado pernah dijual di Malaysia sebelum jenama itu keluar dari Asia Tenggara.

BAASB, Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd, LandtrekPeugeotPeugeot LandtrekPeugeot Malaysiatrak pikap

Previous post

SUV Mewah Kia Sorento Kini CKD Daripada RM220,000

Next post

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV Debut Dengan Penjana Rotary Dan Plug-In

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *