Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BMW Motorrad Malaysia Memperkenalkan Motosikal Elektrik Baharu CE 04

BMW CE 04 mewakili masa depan mobiliti elektrik di Malaysia

BMW Group Malaysia menganjurkan acara yang menarik beberapa hari yang lalu di mana jenama itu memperkenalkan beberapa model baharu yang mengagumkan termasuk barisan sedan BMW 3 Series 2023 serba baharu dan motosikal elektrik serba baharu yang mengejutkan dipanggil BMW CE 04 dan ia mewakili sebuah bab baharu dalam Mobiliti Bandar berelektrik untuk Malaysia.

Betul, BMW Motorrad Malaysia baru sahaja mengumumkan ketibaan motosikal BMW CE 04 semua elektrik serba baharu untuk memperkasakan portfolio motosikal jenama itu buat kali pertama. Dengan pengenalan motosikal ini, BMW Motorrad telah menunjukkan cita-citanya untuk elektrifikasi dalam kedua-dua mobiliti bandar dan senario dua roda di Malaysia.

Lebih-lebih lagi, Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia berkata, “Untuk menyambut permulaan tahun baharu, kami teruja untuk memperkenalkan BMW CE 04 Baharu yang ditetapkan untuk mentakrifkan semula motosikal beremosi untuk masyarakat mobiliti bandar di Malaysia. ”

“Gabungan bentuk futuristik dengan fungsi yang telah dicuba dan diuji, BMW CE 04 baharu mewakili cita-cita kami untuk mobiliti Bertanggungjawab dan Mampan.” tambah beliau. Ini adalah gambaran yang sangat tepat bagi semua yang kami lihat pada acara hari ini kerana semua produk BMW sangat bergaya dan padat dengan teknologi.

Hans de Visser menyimpulkan, “Dengan rancangan untuk semua model mobiliti bandar pada masa hadapan menjadi elektrik semata-mata, kami tidak hanya memperkenalkan model baharu yang inovatif untuk pelanggan kami, tetapi juga menerajui dalam membentuk semula landskap secara keseluruhan.”

BMW CE 04 pertama kali diperkenalkan sebagai BMW Motorrad Definition CE 04 dan ia merupakan skuter mobiliti bandar terbaharu daripada jenama itu yang menawarkan tunggangan futuristik yang dilengkapi dengan teknologi terkini bukan sahaja dalam mobiliti elektro, tetapi juga sambungan. Ia pernah dan masih mendahului zamannya.

BMW CE 04 dikuasakan oleh motor yang menjana output maksimum 31kW dan tork 62Nm yang memberikan motosikal semua elektrik ini masa 0 hingga 100km/j hanya 2.6 saat dengan kelajuan tertinggi 120km/j. Ini menjadikan motosikal ini sesuai untuk kegunaan harian di bandar yang sibuk.

BMW CE 04 turut dilengkapi dengan bateri 8.9kWj dengan jarak  maksimum 130km. Bateri litium-ion ini boleh dicas penuh daripada 0 dalam 4 jam dan 20 minit dengan output kuasa 2.3kW tetapi ini boleh dikurangkan kepada 1 jam dan 40 minit jika output kuasa ditingkatkan kepada 6.9kW.

Jadi amacam,  BMW CE 04? Adakah anda fikir masa depan mobiliti BMW di Malaysia kelihatan baik? Kami berharap apabila infrastruktur bertambah baik di Malaysia, kualiti dan nilai kenderaan elektrik (EV) juga akan meningkat.

Previous post

Harga Toyota Prius 2023 Bermula Dari RM118k Di Jepun

Next post

BMW Motorrad Malaysia Memperkenalkan Motosikal K1600B 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *