Berita Auto

Model Mercedes-AMG A45 S 4MATIC+ Dan A35 4MATIC Dipertingkat

Mercedes-AMG A45 S 4MATIC dan Mercedes-AMG A35 4MATIC diperbaharui untuk 2023.

Pada zaman dahulu kala, jenama Mercedes berkait rapat dengan old money, luxury and comfort. Adalah beberapa model berprestasi tinggi tetapi itu kebanyakannya untuk kereta yang lebih besar. Hari ini, Mercedes menghidangkan hot hatch terhangat dalam segmen dan mempunyai 4-silinder paling berkuasa dalam pengeluaran yang terdapat dalam A45.

Model itu dan A35 yang lebih ringan sedang dikemas kini bersama-sama dengan keluarga A-Class standard yang lain untuk tahun model 2023. Seperti sebelum ini, A35 boleh didapati sebagai hatchback 5 pintu atau sedan 4 pintu manakala A45 hanya datang sebagai hatchback 5 pintu.

Untuk 2023, kedua-dua model menerima lampu depan yang direka bentuk semula dan gril radiator khusus AMG baharu. Mengikuti jejak C63 baharu, laurel AMG akan dipasang dan bukannya lencana dengan bintang 3 bucu dengan kalungan laurel. Perubahan lain pada bahagian luar termasuk apron hadapan baharu, reka bentuk roda baharu, bibir spoiler belakang baharu dan grafik ringan baharu. Hud A35 kini mendapat bonjolan kuasa yang sama seperti yang dilihat pada A45.

Di bahagian dalam, model AMG A-Class baharu mendapat stereng Prestasi AMG dengan kawalan bersepadu untuk program kestabilan tiga peringkat. Kerusi prestasi AMG kini tersedia dalam warna Sage Grey. Perubahan ringan pada konsol tengah turut disertakan.

MBUX juga telah dikemas kini kepada versi terkini yang mempunyai ciri baharu dan prestasi yang lebih baik. Terdapat juga penderia cap jari untuk mengenal pasti siapa yang memandu dan lebih banyak kuasa pengecasan USB, grafik skrin AMG baharu dan banyak lagi.

Di bawah hud, enjin A35 telah dikemas kini dengan sistem 48V, menjadikannya hibrid ringan. Sistem ini juga dilihat pada model asas A-Class yang dikemas kini. Ia juga meningkatkan kuasa sebanyak 10kW tetapi kebanyakannya atas sebab pelepasan dan kecekapan bahan api. Mercedes-AMG A35 4MATIC kini mempunyai 306 hp dan tork 400Nm yang dipasangkan dengan transmisi klac dwi AMG SPEEDSHIFT 8-kelajuan.

Untuk A45 S 4MATIC+, Mercedes-AMG mencuba sesuatu yang baharu dengan ‘AMG Street Style Edition’. Versi kenderaan ini akan dikeluarkan untuk masa yang terhad. Ia datang dalam warna Mountain Grey Magno dengan grafik menarik yang sesuai dengan Pakej Aerodinamik.

Rim hitam matt 19″ dan kaliper brek merah disertakan. Di dalam, versi ini mendapat mikrofibre Microcut hitam dengan jahitan dan aksen lain dalam oren terang. Elemen grafik yang sama menuju ke beberapa komponen kemasan dalaman. AMG 45 S 4MATIC+ mempunyai output 421hp. Sweet!

Previous post

Mercedes-Benz A-Class Family Dapat Facelift Untuk Model Tahun 2023

Next post

Mengapa Perodua Bezza Kekal Kegemaran Pemandu E-Hailing

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *