Berita Auto

Bentley Tambah Bentayga S Hybrid Baharu Pada Rangkaian SUV Mereka

Jika anda mahukan SUV dan kereta sport dalam satu, maka hibrid ini adalah untuk anda

Bentley memang jenama yang dihormati kerana keupayaannya untuk menggabungkan prestasi berkuasa dan keselesaan mewah tetapi kali ini, jenama itu melakukan sesuatu yang berbeza dengan Bentley Bentayga S Hybrid yang merupakan kereta berorientasikan sukan bagi SUV yang dibina untuk mereka yang inginkan SUV yang boleh bersaing dengan kereta sport.

Bentley-Bentayga-S-Hybrid-2.0

Ini datang ketika Bentley mengembangkan rangkaian Bentayga dengan dua model baharu termasuk Bentley Bentayga S Hybrid yang memanfaatkan sepenuhnya gabungan kuasa 462Ps untuk memastikan sesiapa sahaja yang memandunya akan dapat memenuhi semua keinginan litar lumba mereka sambil menikmati SUV keluarga yang selesa.

Dikuasakan enjin petrol TFSI 3.0 liter V6 yang dipasangkan dengan motor elektrik 100kW, Bentley Bentayga S Hybrid boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya 5.3 saat dan mempunyai kelajuan tertinggi 254km/j (158 mph). Itu sangat mengagumkan untuk kereta yang luas dan mewah seperti ini.

Apatah lagi, hanya Bentley Bentayga S yang dikuasakan V8, kereta ini juga mendapat manfaat daripada peningkatan bunyi dalam ruang enjin semasa dalam mod sukan untuk memainkan simfoni deruman enjin untuk dinikmati pemandu semasa memandu. Lebih-lebih lagi, ia juga boleh ditala memberi kesan berbeza untuk penumpang hadapan dan penumpang belakang.

Bentley Bentayga S Hybrid menampilkan roda 22 inci bersama-sama dengan spesifikasi Blackline lain yang menggantikan logam yang digilap kecuali Lencana Sayap Bentley kepada warna hitam yang lebih sporty dan juga menambah black split-oval tailpipes untuk meningkatkan lagi penampilan sporty di belakang.

Bahagian dalam adalah Bentley klasik tetapi dengan sedikit sentuhan halus dan sporty seperti kulit dan sentuhan Dinamica yang merupakan ciri yang menandakan sukan permotoran.

Untuk membezakannya daripada yang lebih mementingkan keselesaan, Bentley Bentayga S Hybrid turut menampilkan corak tempat duduk berbeza yang bergalur dan menambahkan lambang ‘S’ pada fascia dan juga sandaran kepala. Kesemua sentuhan tambahan ini mungkin tidak ketara tetapi ia sangat membantu dalam menimbulkan character kereta itu.

Jadi apa pendapat anda tentang The Bentley Bentayga S Hybrid? Adakah anda akan memilihnya berbanding The Bentley Bentayga Azure Hybrid?

Previous post

Bentley Melengkapkan Rangkaian SUV Mereka Dengan Azure Hybrid

Next post

Maserati GranTurismo Baharu Sedia Untuk Debut Global

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *