Berita Auto

BAIC Metapace Edition Merupai Jawapan Off-Roader Mewah China

Ianya kelihatan cantik di dalam dan di luar dan masih boleh meredah beberapa jalan berbatu.

Sesiapa sahaja yang memikirkan tentang off-roader mewah, satu-satunya jenama yang akan difikirkan ialah Mercedes G-Wagon, tetapi seperti yang kita semua tahu, China kini mempunyai jawapan untuk setiap jenama dan hampir setiap kereta pada harga yang lebih rendah. Jadi, berikut ialah jawapan China untuk Jeep, Range Rover dan kesemuanya, BAIC BJ40 Metapace Edition.

BAIC-Metapace-Edition-2.0

Beijing Automotive Group Co., Ltd. atau singkatannya BAIC ialah pembuat kereta China dan dikenali sebagai salah satu pemain utama dalam dunia automotif di China, malah, mereka adalah pengeluar kereta keenam terbesar di China yang telah menjual kira-kira 1,723 juta unit di dalam negara ini pada tahun 2021.

BAIC sudah mempunyai model BJ40 sejak sekian lama dan ia sentiasa dilihat sebagai pelumba off road yang kacak, berkat persamaan luar biasanya dengan Jeep Wrangler tetapi ia mempunyai banyak ciri yang membezakan di sana sini daripada rakan sejawatannya dari Amerika. .

Selama bertahun-tahun, BAIC BJ40 telah menerima kemas kini untuk meningkatkan nilai pasarannya dan kini, BAIC memberikan kami versi paling mewah, kelas atas dan paling futuristik bagi kereta ini, BAIC BJ40 Metapace Edition.

Di luar, kereta itu kelihatan hebat, ia mempunyai rupa seakan Transformer dan kelihatan sangat moden dan futuristik sambil tetap mengambil petunjuk penggayaan daripada Jeep Wrangler yang asal. Ia kelihatan lasak dan mengancam dan terutamanya seperti reka bentuk lampu hadapan tiga kiub dan cat badan kelabu muda pada unit yang dilihat dalam gambar. Mudah dan bersih.

Bercakap tentang bersih, bahagian dalam BAIC BJ40 sangat bersih, dengan dalaman dua warna putih dan hitam, ia kelihatan sangat mewah di sini. Sesiapa yang memandunya akan melihat sebuah Jeep semasa mereka mendekatinya kemudian secara tiba-tiba tertanya-tanya jika mereka berada di dalam sebuah Range Rover semasa memandu pergi.

Ia cantik tetapi kami lebih suka warna coklat gelap atau semua hitam kerana putih tak boleh tahan dan cepat kotor. Selain itu, push start button yang bernyala di tengah-tengah papan pemuka adalah sentuhan premium yang terbaik.

Tiada harga atau spesifikasi rasmi telah dikeluarkan tetapi adalah selamat untuk mengandaikan bahawa BAIC BJ40 Metapace Edition akan menggunakan enjin pengecas turbo 2.3 liter yang sama seperti model BJ40 semasa.

BAIC-Metapace-Edition-4.4

Amacam? Ia kelihatan hebat dan kami ingin melihatnya ditawarkan di Malaysia tetapi buat masa ini, sorry, tidak mungkin.

Previous post

Denso Meluaskan Sudut Pandangan Sensor Beberapa Model Subaru

Next post

BMW XM Debut – BMW M PHEV Pertama Tiada Sudut Yang Baik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *