Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Adakah PRO-NET Akan Menghasilkan Kereta Elektrik Berharga Rendah?

PROTON baru sahaja mengeluarkan kenyataan media menyatakan unit perniagaan baharu mereka, ‘Proton New Energy Technology’ atau PRO-NET adalah khusus untuk penjualan kenderaan elektrik dan juga penyediaan tempat pengecasan EV.

Penubuhan ini adalah beberapa minggu selepas ia mengumumkan perjanjian pengedaran dengan smart untuk jualan SUV kompak elektrik smart #1 baharu yang dijadualkan tiba tahun depan.

Jadi, dengan unit perniagaan baharu ini, nampaknya PROTON sedang melihat untuk membangunkan rangkaian kenderaan elektrik mereka selain daripada SUV kompak smart#1.

Dengan berita ini, kami menjangka ketibaan, tidak lama lagi, sub-jenama kenderaan elektrik Geely seperti Lynk & Co yang telah dikesan diuji di Malaysia selama beberapa bulan.

Dengan PRO-NET, PROTON akan dapat bekerjasama dengan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri untuk mendapatkan approved permits (AP) untuk mengimport masuk …… sebagai contoh ….. kenderaan elektrik pacuan kanan LYNK & Co dan lain-lain tanpa bergantung pada AP pihak ketiga.

Pengumuman PRO-NET juga akan menangani bilangan tinggi kenderaan elektrik terpakai dan dibaik pulih yang kini dibawa masuk ke negara ini tanpa servis selepas jualan dan waranti yang sesuai.

PRO-NET akan menawarkan waranti penuh dan selepas jualan serta, dengan hubungan kerja Geely yang kukuh dengan smart dan juga Volvo Cars berkenaan kenderaan elektrik dan teknologi bateri, kita boleh mengharapkan kenderaan elektrik yang boleh dipercayai dan dengan harga yang lebih berpatutan.

Pro-Net-EV_1.0

Ya, harga jualan kenderaan elektrik masih di luar jangkauan rakyat Malaysia kelas menengah dan bawah kerana kadar pertukaran asing yang tinggi (ringgit kita lemah berbanding dolar AS) tetapi dengan PRO-NET kita mungkin dapat melihat kenderaan elektrik Geely Group tiba dengan harga kurang RM99k.

Jualan kenderaan elektrik smart#1 dijadualkan bermula pada awal S4 2023.

Model pertama yang ditawarkan kepada rakyat Malaysia bukanlah EV berharga rendah dan PRO-NET kini sedang membina asas yang kukuh untuk pengenalannya.

Charging-Extention-17.30.24

Keutamaan syarikat ialah pengerahan penyelesaian pengecasan untuk pelanggan dan rancangan semasa memerlukan pengerahan rangkaian pengecasan berasaskan rumah dan awam.

Mengenai PROTON

PROTON Holdings Bhd bermula sebagai projek kereta nasional pertama di Malaysia, yang diasaskan dengan tujuan memesatkan pembangunan ekonomi Malaysia dan mewujudkan asas yang kukuh untuk industri automotif tempatan. Pada tahun 2017, PROTON bergerak ke fasa seterusnya untuk menjadi jenama automotif moden dan bertaraf global melalui kerjasama antara DRB-HICOM dan Zheijiang Geely Holding Group. Hari ini, PROTON terus menarik minat pelanggannya dengan penghasilan kereta yang menepati janji jenamanya iaitu ‘Inspiring Connections’ dan berdiri teguh dengan nilai terasnya untuk sentiasa mementingkan Teknologi Inovatif, Kobolehpercayaan dan bertaraf Antarabangsa.

Previous post

Harga Malaysia Mercedes-Benz EQS 450+ Sedan = RM698k

Next post

Harga Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC Hanya RM388,888

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *