Berita Auto

Volkswagen Akhirnya Mendedahkan Phaeton Yang Tidak Dijual

20 tahun kemudian, lihatlah pengganti Phaeton yang telah dirancang tetapi tidak pernah dibina.

Kami jarang melihat kereta di pasaran yang berjaya menggembirakan semua orang, atau sekurang-kurangnya, hampir semua orang dalam setiap kumpulan.

Sama ada pakar, individu, ahli keluarga, futuris atau peminat, salah satu daripada kumpulan ini pasti tidak menyukai kereta ini, namun, Volkswagen berjaya membina mesin yang serba lengkap dan mendahului zamannya, sehingga ia dikagumi oleh semua kumpulan manusia.

Lebih-lebih lagi, Phaeton adalah kemasukan pertama Volkswagen ke dalam segmen kereta mewah dan mereka berjaya menjaring gol dengannya. Walaupun ia telah dilancarkan pada tahun 2002, kereta ini membuka jalan kepada model -model Volkswagen sehingga ke hari ini.

Malangnya, Phaeton menemui penamatnya pada tahun 2016 apabila Lembaga Pengurusan Volkswagen memilih untuk memberhentikan Phaeton memihak kepada perpindahan mereka kepada mobiliti elektrik walaupun pengganti kepada Phaeton, Volkswagen Phaeton D2 menunggu untuk mendapat lampu hijau.

Satu prototaip Phaeton D2 juga telah dibina. Berasaskan Modular Longitudinal Matrix (MLB) dan menampilkan kontur rata yang sporty dan dalaman berkualiti tinggi yang futuristik dan premium.

“Kereta itu masih mempunyai penampilan yang sangat menarik dan perkadaran yang cantik, dan ia mengagumkan dengan kualiti dan nilai tinggi yang ketara.” kata Jozef Kabaň, Ketua Reka Bentuk Volkswagen.

Walaupun fakta bahawa Phaeton D2 tidak pernah masuk produksi, ia masih menjadi bukti bahawa Volkswagen lebih mampu berenang dengan ikan yu dari segi kemewahan dan keselesaan, sistem pemanduan revolusioner dan kualiti kemasan peringkat teratas sepanjang dua dekad yang lalu.

Tomasz Bachorski, pereka dalaman, berkata “Fakta bahawa Phaeton D2 lebih awal daripada zamannya boleh dilihat hari ini dalam ciri-ciri seperti paparan melengkung, yang dirancang untuk pengganti Phaeton dan yang dilancarkan di pasaran pada 2018 di Kokpit Innovision Touareg.”

Phaeton D2 juga merupakan sebuah kereta besar yang mengancam, berukuran 5.06 meter panjang, 1.90 meter lebar dan 1.45 meter tinggi, raksasa ini menyerlah kerana banyak sebab dan saiznya hanyalah salah satu daripadanya. Reka bentuknya yang unik dengan kontur yang mengalir dan bumbung berkubah bersama dengan gugusan lampu ekor bulatnya di bawah kaca penutup segi empat tepat adalah satu lagi sebab kereta ini menjadi mencuri perhatian sesiapa dan di mana.

Ruang istirahat mudah alih dalaman juga akan memberi jenama Jerman yang lain saingan, dengan krom dan venir yang bergaya menambah rasa premium pada suspensi kulit dan pneumatik dengan redaman adaptif yang membenarkan tunggangan senyap benar-benar meletakkan kereta ini lebih awal daripada masanya. .

Tarikan utama phaeton ialah empat pilihan enjin, sama ada V12, V8 atau V6 standard yang kita semua biasa atau V10 TDI menghantar 313 PS dan 750 Nm tork kepada keempat-empat roda.

Apa pendapat anda tentang kereta ini? Adakah anda akan membelinya jika ia dihasilkan?

Previous post

Bagaimana Agaknya Harga Petrol Di Malaysia Tanpa Subsidi?

Next post

Kilang Sonderwunsch Komisen Semula 911 GT3 – 30 Tahun Porsche Supercup

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *