Uncategorized

Model Audi RS3 Sedan 2023 Menyampaikan Lebih Keagresifan

RS3 mungkin sedan kecil terpantas yang ditawarkan sekarang daripada Audi.

Pada suatu ketika pada tahun 2016, Audi AG mengeluarkan sedan prestasi kompak yang menggegarkan pasaran hot hatchback. Sehingga ketibaan model Audi RS3 2016 , kenderaan prestasi kompak sentiasa datang daripada hatchback seperti Golf GTI, BMW 1 Series, Renault Megane dan rangkaian FIAT atau model ABARTH yang ditala.

Sedan RS3 ini dilengkapi dengan enjin 400hp 2.5 liter 5 silinder yang menghasilkan tork 480Nm. Ia mempunyai masa pecutan 100km/j hanya 4.1 saat dan di mana ia dibenarkan, anda boleh mencapai kelajuan tertinggi 280km/j.

Sedan kompak ini menguasai mesin laju hot hatch dengan reka bentuk sedan yang kelihatan biasa dan tidak pernah diambil serius dunia automotif kita, ASEAN.

Kini untuk 2022, terdapat sedan Audi RS3 serba baharu dan ia serba baharu dari semua sudut. Dengan bahasa reka bentuk yang sangat agresif dan lebih banyak teknologi, Audi mahu memberikan kereta petrol ‘hurrah’ terakhir sebelum mereka beralih kepada keseluruhan barisan berkuasa elektrik yang lengkap di semua bilik pameran mereka.

Sedan RS serba baharu ini akan memecut dari 0-100 km/j dalam hanya 3.8 saat dan memberikan kelajuan tertinggi jika boleh sehingga 290km/j. Terdapat RS Torque Splitter, tayar separa licin dan mod pemanduan RS khusus yang disertakan sebagai standard dengan Audi RS3 baharu ini untuk menawarkan pemandunya dinamik pemanduan berkaliber tertinggi dan angka terbaik dalam segmennya.

Dilengkapi dengan 400 PS lima silinder, enjin berprestasi tinggi itu memberikan pecutan pantas dengan bunyi yang sangat memabukkan. Unit kuasa kini memberikan tork 500 Nm dan bertindak balas dengan lebih pantas.

Dari segi visual, RS3 menunjukkan DNA sportynya dengan badan yang melebar, sistem ekzos sukan RS dan paparan kokpit seperti yang terdapat dalam kereta lumba. Di bahagian dalam juga, banyak elemen khusus untuk RS menyerlahkan kesukanannya. Paparan muncul dalam kokpit maya Audi 12.3-inci, yang merupakan standard. Ia memaparkan rpms dalam bentuk graf bar dan menunjukkan kuasa dan tork sebagai peratusan. Secara pilihan, paparan rpm tersedia dalam reka bentuk “RS Runway” baharu.

Dalam kes ini, nilai dipaparkan dalam arah bertentangan dengan cara yang secara visual menyerupai landasan kapal terbang yang merupakan kelajuan tertinggi di latar depan dan kelajuan terendah di latar belakang.

Selain itu, Audi virtual cockpit plus termasuk paparan g-force, masa pusingan dan pecutan dari 0-100 km/j, 0-200 km/j, quarter-mile, dan eighth of a mile.

Penunjuk anjakan berkelip khusus RS dalam mod transmisi manual menukar paparan rpm daripada hijau kepada kuning kepada merah, berkelip dalam cara yang sama seperti yang digunakan dalam sukan permotoran, untuk menunjukkan masa yang sesuai untuk menukar gear.

Paparan sentuhan 10.1-inci termasuk apa yang disebut sebagai “RS Monitor,” yang memaparkan suhu penyejuk, enjin dan minyak transmisi serta tekanan tayar. Juga tersedia buat kali pertama untuk Audi RS3 ialah paparan heads-up yang menayangkan maklumat yang berkaitan pada cermin depan dalam garis penglihatan terus pemandu sebagai tambahan kepada penunjuk lampu syif.

Perasaan perlumbaan yang tulen dipertingkatkan lagi oleh panel instrumen gentian karbon untuk model Karbon dan ke atas, dan tempat duduk sukan RS dengan jahitan timbul RS dan jahitan kontras antrasit.

With Audi in Malaysia giving little emphasis on expanding the brand image and its profile, this RS and other RS models will have to be imported in by private AP holders in coming years.

Previous post

Harga Kereta Malaysia Naik 1% hingga 3% Akibat GST Dan Lain Lain

Next post

Audi Setia Alam Ditutup Sementara Atau Selama-Lamanya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *