Berita Auto

Honda USA Dipratonton Honda CR-V Generasi Seterusnya

Kami mendapat sekilas gambaran Honda CR-V generasi ke-6 terima kasih kepada beberapa imej pengoda dari Honda USA.

Honda CR-V adalah salah satu SUV berorientasikan keluarga pertama yang memasuki pasaran pada tahun 90-an dan popularitinya di Asia dan di seluruh dunia semakin meningkat dengan setiap generasi baharu. Model generasi ke-5 yang dijual di Malaysia hari ini telah berada di pasaran selama beberapa tahun dan sudah bersedia untuk pengganti yang lebih moden dan mewah. Pengganti itu, Honda CR-V generasi ke-6, baharu sahaja diusik oleh Honda USA.

Dua imej pertama Honda CR-V 2023 menunjukkan SUV yang lebih berotot, kelihatan premium dengan bentuk lampu belakang yang biasa diubah suai agar sesuai dengan grafik pencahayaan baharu. Kedua-dua imej penggoda adalah separuh daripada kenderaan, jadi kami mengambil tanggungjawab sendiri untuk mencerminkan imej itu. Kami terpaksa mengalih keluar beberapa butiran yang tidak dapat kami cerminkan secara simetri. Oleh itu, antena sharifian, pengelap belakang dan lencana di sebelah kanan tiada Dalam gambar komposit kami di bawah. Perspektif juga jauh lebih luas daripada kereta sebenar.

Di bahagian hadapan, perspektif ultra lebar yang sama agak mengelirukan dalam imej komposit kami. Walau bagaimanapun, jelas bahawa CR-V baharu akan kelihatan lebih bersih dengan hampir tiada unsur krom yang boleh dilihat kecuali pada bahagian masuk bampar hadapan dan kemasan hujung ekzos palsu. Tiada gambar profil sisi, tetapi nampaknya cermin pintu telah dipindahkan ke bawah ke pintu. Cermin sayap yang dipasang di pintu nampaknya mempunyai ciri NVH yang lebih baik, tetapi banyak pengeluar mencari jalan lain untuk reka bentuk ini.

Gril hadapan mempunyai potongan besar yang hampir tidak teratur. Lampu depan kelihatan lebih sepet berbanding generasi ke-5.

Selain imej, kami juga telah difahamkan bahawa sistem Hibrid baharu sedang dibangunkan untuk CR-V generasi akan datang ini. Honda USA membayangkan bahawa sistem hibrid baharu akan menghasilkan pengalaman pemanduan yang lebih sporty dan lebih berupaya, walaupun tidak jelas sama ada ini bermakna julat pemanduan elektrik yang lebih tulen atau sesuatu yang lain sama sekali.

Honda CR-V serba baharu ini akan dipertontonkan sepenuhnya dalam masa beberapa bulan sahaja nanti.

Previous post

BMW M3 Competition xDrive Dan M4 Competition xDrive Di Malaysia

Next post

Lexus Model NX 2022 Mendapat Lebih 100 Tempahan Dan Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *