Uncategorized

BMW M3 Competition xDrive Dan M4 Competition xDrive Di Malaysia

BMW M3 Competition xDrive dan BMW M4 Competition xDrive kini di Malaysia.

BMW Malaysia telah melancarkan BMW M3 Competition xDrive dan BMW M4 Competition xDrive. Ini adalah kali pertama model M3 dan M4 ditawarkan dengan M xDrive, yang mula diperkenalkan pada BMW M5 pada tahun 2017. Ia juga tersedia dengan BMW M8.

Kedua-dua M3 Competition dan M4 Competition datang dengan enjin petrol 3.0L M TwinPower Turbo 6 silinder yang sama dengan transmisi M Steptronic 8-kelajuan yang menghantar kuasa kepada keempat-empat roda. Ia dikonfigurasikan untuk memberikan tork 510hp dan 650Nm, membolehkan masa pecut ke 100km/j dalam 3.5 saat.

Sistem M xDrive dikonfigurasikan untuk menghantar sebahagian besar kuasa ke roda belakang dalam keadaan pemanduan biasa. Ia secara automatik menghantar kuasa ke roda hadapan apabila daya tarikan berada pada hadnya. Pembezaan Active M pada differential belakang membahagikan kuasa antara dua roda belakang untuk cengkaman, ketangkasan dan kestabilan arah yang lebih baik di jalan raya. Mod pemanduan 4WD, 4WD Sport dan 2WD membolehkan pemandu mengekstrak ciri pemanduan berbeza daripada BMW M3 dan BMW M4. Model prestasi ini juga didatangkan dengan bumbung carbon fibre reinforced plastic (CFRP) yang mengurangkan berat keseluruhan dan merendahkan pusat graviti. Seperti semua model BMW M, M3 dan M4 struktur badan dan mata pelekap casis mereka telah dikakukan. Terdapat elemen pendakap baharu dalam ruang enjin, bawah lantai dan subframe.

BMW M3 dan M4 mendapat suspensi Adaptive M dengan shock absorber elektronik dan stereng M Servotronic dengan nisbah berubah-ubah dan brek M Compound sebagai standard. Juga standard ialah Integrated Wheel Slip Limitation.

Kedua-dua model menampilkan gril dengan buah pinggang memanjang tanpa bingkai yang kontroversial. Pada model ini ia adalah gril buah pinggang M serba hitam. Kereta ini juga didatangkan dengan roda aloi ringan forged M (18″ di hadapan dan 19″ di belakang), M Drive Professional dengan penjejakan statistik trek, M Drift Analyser, M Latimer dan M Traction Control. BMW Live Cockpit Professional, sistem navigasi Peta BMW dan BMW Intelligent Personal Assistant adalah ciri standard.

M Performance Parts dan penyesuaian lain boleh dilakukan melalui configurator dalam talian tetapi tidak akan dipakej sebagai standard.

Harga adalah seperti berikut:

  • BMW M3 Competition xDrive sedan – RM827,800.00
  • BMW M4 Competition xDrive coupé – RM848,800.00
Previous post

Triumph Tiger 1200 GT Pro, Rally Explorer Kini Di Malaysia

Next post

Honda USA Dipratonton Honda CR-V Generasi Seterusnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *