Bisnes

JEEP Menandatangani Perkongsian Dengan Belfort Automotive Group Thailand

Belfort ialah pengedar JEEP baharu untuk Thailand.

Jenama JEEP membuat kemunculan semula secara rasmi ke ASEAN dengan Stellantis (yang merupakan pemilik jenama JEEP) dan ia bermula dengan Thailand.

Belfort Automobiles (Thailand) yang merupakan anak syarikat Master Group Corporation (Asia) Co., Ltd, bukanlah baharu dalam industri automotif di Thailand.

Soonthornphan Dechathet ,  Ketua Pegawai Eksekutif Belfort Automobile  ( Thailand )  Co., Ltd. mendedahkan,  “ Saya berbangga kerana Belfort Automobile telah dilantik sebagai pengimport. Dan pengedar rasmi kereta Jeep di Thailand bukan sekadar jenama kereta, tetapi gaya hidup, mereka yang menggunakan Jeep mempunyai identiti yang unik, yang Belfort Automobile melihat kepada potensi dan keghairahan jenama Jeep dengan kumpulan pelanggan ini.

Itu akan dapat membawa kejayaan kepada Jeep di Thailand. Selain itu, kami beroperasi di bawah prinsip ‘Customer Centricity’. dengan memberikan kepentingan tertinggi kepada pelanggan untuk memberikan pengalaman istimewa kepada pelanggan dan peminat kereta Jeep di Thailand, Jeep merupakan wakil kepada kekuatan Thailand. Digabungkan dengan keazaman kami untuk menjadikan pasaran Jeep di Thailand mampan”.

Master Group Corporation (MGC) sudah mengedar kereta BMW, Mini, Rolls-Royce, Aston Martin, Honda, Nissan dan Maserati di Thailand dan sebelum ini ada bekerjasama dengan Kumpulan Naza untuk kenderaan Peugeot dan Citroen.

Mereka baru-baru ini menghidupkan semula perniagaan Peugeot mereka dengan rakan kongsi global baharu di Thailand dengan ketibaan Peugeot 2008 Crossover baharu, yang dipasang di Gurun Malaysia.

Rakan kongsi perniagaan baharu ini ialah Stellantis Group yang turut bekerjasama dengan Berjaya Auto Alliance di Malaysia untuk Peugeot dan Citroen.

Majlis menandatangani perjanjian antara Stellantis dan MGC telah diadakan pada 28 Februari 2022 di Bangkok Thailand dan Jeep Wrangler adalah bintang utama pada pelancaran itu.

Sementara itu di Malaysia, jenama JEEP membuat ‘kebangkitan semula secara besar-besaran’ dua tahun lalu (sebelum Covid-19) dan hari ini bilik pameran Jeep di Glenmarie sunyi dan kosong selepas menjual beberapa dozen kenderaan kepada pemilik yang membayar harga premium untuk kenderaan 4 ×4 dengan janji jaminan dan selepas jualan kilang.

Meanwhile, we see JEEP introducing to the global market new models with low emissions and low cubic capacity under their parent Stellantis.

Sementara itu, kami melihat JEEP memperkenalkan model baharu kepada pasaran global dengan pelepasan rendah dan kapasiti padu rendah di bawah syarikat induk mereka, Stellantis.

Adakah DRB-HICOM akan menghidupkan semula jenama JEEP kerana mereka masih pengedar rasmi untuk JEEP di Malaysia dan tiada pengedar BAHARU dilantik?

Kita sabar menanti untuk berita itu kerana terdapat khabar angin bahawa Stellantis merancang untuk memasang JEEP di Gurun untuk eksport serantau dan juga jualan tempatan Malaysia.

Kumpulan automotif Stellantis juga mengembangkan jangkauannya ke India dengan jenama Jeep. Dua minggu lalu, mereka membuat pengumuman bahawa mereka akan melancarkan SUV 7 tempat duduknya, yang dipanggil ‘Meridian’ pada pertengahan tahun ini di negara itu.

Ini akan menjadi Jeep ‘Made in India’ dengan nama baharu ‘Meridian’ dan ia akan menjadi tawaran SUV 7 tempat duduk pertama syarikat di negara itu. People Mover baharu Jeep pacuan semua roda ini mewakili komitmen penting jenama untuk pasaran India, kata syarikat itu dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Ramai mungkin kenal Jeep Meridian kerana ia sebenarnya adalah Jeep Compass semasa dengan tempat duduk baris ke-3. Ini mungkin akan menjadi model Jeep seterusnya untuk Indonesia di mana Jeep menunjukkan prestasi yang sangat baik dan pengguna yang suka sangat dengan kenderaan 4×4 7 tempat duduk.

Previous post

Geely Emgrand Dilancarkan Di Filipina - Harga Bermula RM65k

Next post

Hyundai Ioniq 5 Dibuka Untuk Tempahan Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *