Bisnes

Peugeot 2008 Akan Menjadi Peugeot Pertama Yang Dilancarkan Oleh Berjaya Auto Alliance

Ini adalah yang pertama dari banyak model Peugeot baharu yang akan tiba.

Model terbaharu Peugeot 2008 dilihat sedang diuji di Lebuhraya Persekutuan di Petaling Jaya oleh sebilangan pembaca kami dan minggu ini, kami sendiri yang nampak bermaksud ini mungkin model Peugeot baharu pertama yang akan dilancarkan oleh penjaga jenama baharu ini.

Dengan pemergian Nasim Sdn Bhd sebagai penjaga jenama untuk Peugeot di Malaysia, sudah lebih dari satu tahun tidak ada model Peugeot baharu yang datang ke Malaysia, termasuk pemenang anugerah Peugeot e 2008 yang merupakan crossover semua elektrik dan saudara bertenaga petrolnya.

Berjaya Auto Alliance memperoleh hak pengedaran tunggal kenderaan Peugeot di Malaysia baru-baru ini. Entiti baharu ini juga mempunyai hak after-sales dan pengedaran alat ganti untuk kenderaan Peugeot di Malaysia. Oleh itu, jika anda kini memiliki Peugeot, yakinlah bahawa tuntutan jaminan dan alat ganti tidak akan menjadi masalah.

Warna ‘Elixer Red’ generasi kedua 2008 yang dilihat mungkin dikuasai enjin turbocharged 3 silinder 1.2L PureTech untuk tiga varian kuasa. Ya, terdapat versi GT 100 bhp, 130 bhp dan 155 bhp dari saiz enjin yang sama.

Kami meneka varian GT untuk Malaysia kerana pembeli Malaysia selalu bersemangat untuk membandingkan output kuasa dengan pesaing langsung dan tahun 2008 yang baharu ini akan bersaing dengan Proton X50 Flagship yang menggunakan enjin turbocharged 3 silinder 1477cc yang menghasilkan 177bhp.

2008 baharu ini adalah crossover serbaguna dengan panjang 4.30m dan jarak roda 2.60m yang memberikan kelantangan but yang selesa 434 L. Modularitinya dipastikan oleh lantai dua kedudukan yang menyediakan lantai hampir rata setelah tempat duduk belakang dilipat .

Dengan pelbagai pilihan storan baharu, anda dapat menyimpan semua yang anda perlukan setiap hari dengan anda. Sebagai tambahan kepada poket pintu tradisional dan kotak glove, terdapat banyak ruang simpanan di bawah armrest tengah dan di hadapan tuil gear.

Selain itu, terdapat simpanan yang tersembunyi di bahagian bawah konsol tengah. Di sana anda akan menemui tempat pengecasan induction dan penutupnya, yang dalam kedudukan terbuka dapat memegang telefon pintar dengan bijak.

2008 ini juga akan dilengkapi dengan teknologi kabin terkini iaitu i-Cockpit® termasuk skrin sentuh HD yang besar di hujung jari anda.

Maklumat diletakkan dalam pandangan pemandu. Kluster instrumen 3D Peugeot i-Cockpit® memprojeksikannya seperti hologram. Petunjuknya dinamik dan beranimasi: mereka mendekati mata bergantung pada tahap kepentingan atau urgensinya, sehingga meningkatkan kereaktifan sekitar setengah saat. Peugeot i-Cockpit® 3D adalah inovasi sebenar, pertama di dunia dalam segmen ini. Ini meningkatkan pemanduan dengan segala cara: kecekapan, kebolehbacaan, dan keselamatan berada pada tahap tinggi sepanjang masa.

Previous post

Toyota Mempunyai 2 SUV Tiga Baris Elektrik Baharu Akan Datang

Next post

Seres Huawei Smart Selection SF5 Mula Dijual Di China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *