Bisnes

Peugeot Kini Secara Rasmi Di Bawah Pengedaran Berjaya Auto Alliance

Kini sudah rasmi. Setelah berbulan-bulan khabar angin dan spekulasi, Berjaya Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) sekarang pengedar tunggal kenderaan Peugeot di Malaysia. Entiti ini juga mempunyai hak penjualan dan penjualan alat ganti untuk kenderaan PEUGEOT, CITROEN dan marque DS di Malaysia. Oleh itu, jika anda kini memiliki salah satu jenama Perancis ini, yakinlah bahawa tuntutan jaminan dan alat ganti tidak akan menjadi masalah.

Berjaya Auto Alliance adalah entiti BAHARU dengan Berjaya Corporation memegang kepentingan 51% dan Bermaz masing-masing memegang 20% saham. Nasim yang mengendali pengedaran Peugeot di Malaysia sebelum ini masih cukup aktif dalam usaha mereka untuk mengekalkan jenama ini termasuk tahun ini. Kami pertama kali menerbitkan sebuah artikel mengenai kemungkinan Bermaz mengambil alih pada bulan September tahun ini.

BHP diesel

Inilah pendapat perwakilan setiap pihak mengenai pakatan baharu ini.

Mrs Laurence Noel

Senior Vice President – South East Asia Groupe PSA

“Susunan produk pemenang anugerah SUV Peugeot 3008 dan Peugeot 5008 kami telah mendapat banyak perhatian di sini beberapa tahun kebelakangan ini, dan dengan demikian kami berusaha untuk meneruskan momentum dengan model barhau yang menarik dan inisiatif aftersales. Ia merupakan rancangan kami dalam masa terdekat untuk memperkenalkan kejayaan global kami seperti Peugeot 2008 yang baharu di Malaysia. Selanjutnya, kami berhasrat untuk terus merevolusikan pengalaman pelanggan bersama dengan rakan baharu kami, BAASB dan menekankan komitmen kami kepada pelanggan kami melalui penjualan dan perkhidmatan selepas jualan yang terbaik. Groupe PSA telah menjadikan Malaysia sebagai pusat eksport untuk rantau ini. BerjayaCorp adalah kumpulan syarikat konglomerat pelbagai negara sementara Bermaz adalah syarikat automotif terkenal di Malaysia; kedua-duanya tersenarai di bursa saham Malaysia. Oleh itu, Groupe PSA sememangnya gembira dan yakin bahawa kolaborasi perniagaan dengan BerjayaCorp dan Bermaz (melalui BAASB) akan mempercepat pertumbuhan dan mewujudkan sinergi kekuatan utama antara Groupe PSA dan BAASB, yang akan menjadikan kami lebih banyak menyatukan dan meningkatkan kehadiran pasaran kami di sini ”.

Dato’ Sri Robin Tan Yeong Ching

Chief Executive Officer – BerjayaCorp

“Berjaya berbesar hati diberi kesempatan menjadi sebahagian dari kolaborasi baharu (melalui BAASB) dengan Groupe PSA, salah satu pengeluar kenderaan terbesar di Eropah, yang tersenarai di Bursa Saham Euronext Paris. Kerjasama baharu ini akan melengkapkan perniagaan automotif kami yang sedia ada iaitu H.R. Owen Plc dan Berjaya China Motor Sdn Bhd. Kami yakin kerjasama antara BerjayaCorp, Bermaz dan Groupe PSA akan membawa faedah sinergi positif untuk semua.”

Dato’ Sri Ben Yeoh

Executive Chairman – Bermaz

“Ianya satu penghormatan kepada kami kerana Groupe PSA dan BerjayaCorp mengenali kemampuan dan kepakaran Bermaz Group dalam industri automobil dan kami senang hati sekali dapat mengambil bahagian dalam kolaborasi baharu ini, yang dijangkakan dapat memberikan sumbangan positif kepada pendapatan masa depan kami. PEUGEOT, CITROEN dan DS adalah kereta marque Eropah yang terkenal dengan keselesaan pemanduan, pengendalian yang lancar, reka bentuk moden, ketahanan dan dengan teknologi canggih. Oleh itu, kami amat teruja dan mengharapkan kerjasama yang berjaya dengan BerjayaCorp dan Groupe PSA melalui BAASB. “

Previous post

BMW Malaysia Buka Tempahan M3 Competition dan M4 Competition Coupe

Next post

Maserati Sambut Ulangtahun Ke 106nya Dengan A-Z : Dulu, Kini dan Esok Jenama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *